מדדים ומחקרים

מה שפספסתם השבוע בפוליטיקה: הפטור מוויזה לארה"ב בסכנה?

בישראל אנחנו מוצפים בפוליטיקה מדי יום, עד כדי כך שישנן ידיעות שיכול להיות שלא שמעתם עליהן. מהפגישה המפתיעה של נתניהו, דרך ההסכם ההיסטורי עם שתי מדינות מוסלמיות ועד הסכנה לביטול הוויזה לארה"ב לישראלים. אלו הידיעות שפספסתם השבוע בפוליטיקה

שחר גרשון |  1
פטור מוויזה לארה"ב (צילום shutterstock, unsplash)
הפטור מוויזה לארה"ב: מספר לא מבוטל של 15 סנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית שלחו מכתב למזכיר המדינה אנתוני בלינקן, בו הם דורשים ממנו להפסיק את התהליך להכנסת ישראל לתוכנית הפטור מוויזות.
הסנאטורים הדמוקרטים בראשות כריס ואן-הולן, טוענים כי בישראל יתחילו בהפעלת "מערכת ויזות אחת" (מערכת שתיתן חופש מעבר מלא לפלסטינים-אמריקאים) במאי הקרוב, מועד שעובר את האולטימטום האמריקאי שמדבר על ה-30 בספטמבר.
פגישת נתניהו-זלנסקי: ראש הממשלה נתניהו צפוי לפגוש את נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי בשולי עצרת האו"ם שתתקיים בשבוע הבא. זלנסקי הציע לנתניהו לבצע את הפגישה בקייב אך נתניהו בחר שלא בעקבות המצב הרגיש מול הרוסים.
פגישה זו מגיעה לאחר שיחה שבה נתניהו ביקש מזלנסקי לאבטח את הטסים לאומן בראש השנה. זלנסקי מצידו טען כי הוא לא יכול להציב כוח שיטור קבוע במקום. בעקבות כך, משלחת של 20 שוטרים יצאה בלילה שבין שני לשלישי לאומן על מנת להקים חפ"ק מיוחד שיפעל שם עד סוף החגים.
ביטחון תזונתי: שר החקלאות אבי דיכטר קיים שיחה עם נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב. בשיחה הוחלט על שותפות אסטרטגית בין שתי המדינות בתחום התזונתי. שותפות זו מגיעה על רקע הברית האזורית המשולשת החדשה: ישראל-אוזבקיסטן-אזרבייג'ן.
שתי המדינות המוסלמיות ערבו לישראל על אספקת חיטה זמינה על רקע המחסור הגדול בעקבות המלחמה באוקראינה. ישראל מצידה תספק לשתיים טכנולוגיות חקלאיות.
האלימות בחברה הערבית: ראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגש ביום רביעי עם ראשי רשויות מהחברה הערבית. בתחילת הפגישה לפיד אמר לראשי הערים: "אתם לא אמורים לחיות ככה. אף אחד לא אמור לחיות ככה."
לפיד המשך וטען כי המצב בממשלתו היה טוב יותר: "לא נעשה מספיק, וחלק ממה שנעשה - מרע את המצב ואף הופך אותו לגרוע יותר. בתקופה שאנחנו היינו בממשלה, מספר הנרצחים ירד ב-16%, מאז שהוקמה הממשלה הנוכחית, מספר הנרצחים גדל ב-65%."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אנונימי
    אנונימי 09/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עזרת לי מאוד ??
    סגור