משפט

ח"כ נאור שירי: "ממשלת אחדות היא הדבר הנכון - בלי נתניהו"

ח"כ נאור שירי מ'יש עתיד' אומר בראיון ל-ice כי: "הממשלה הנוכחית ששולחת את החיילים שלנו לעזאזל, שמכנה את המחאה שנגדה מחבלים, ששרים בכירים בה מפיצים סרטון הסתה כנגד הטייסים ששומרים על לוחמנו בכל פעילות - אנחנו רואים שכל צעד שלה הוא ההפך מאחדות וליבוי השסעים והקרעים בחברה שלנו"

דוד זולדן |  3
נאור שירי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני, יחצ)
ח"כ נאור שירי מ'יש עתיד' בריאיון ל-ice מדבר על האתגרים הביטחוניים השוחרים לפתחה של ישראל ועודנו תולה תקוות ברשות הפלסטינית. הוא מבהיר את עמדתו הנחרצת בנוגע לכינון ממשלת אחדות ומשגר מסר חד ונוקב לקברניטי ערוץ 14 בעקבות סערת יגאל עמיר
לאור רצף הפיגועים האם לשיטתך יש להכות את ארגוני הטרור בעוצמה?
"להכות בארגוני הטרור זה צעד נקודתי ותגובתי. אנחנו עושים את זה בצורה איכותית כבר עשרות בשנים. הבעיה היא שאנחנו פועלים באופן טקטי במקום לייצר פתרון ארוך טווח שיביא לחיזוק הכוחות החיוביים ברשות הפלסטינית. אני חושב שפתרון צריך להגיע בשני שלבים: אחד זה להכות, והשני זה לייצר תכנית ארוכת טווח מול הרשות".
להסתמך על הרשות הפלסטינית החלשה זה לא כמו פלסטר?
"56 שנים שאנחנו מתעקשים לייצר פתרון שהוא פלסטר: אנחנו נמצאים בסבבי מלחמה חוזרים, לאינתיפאדה, פשיטות, מבצעים וסיכול פיגועים, אנחנו יודעים להכות טוב מאוד; הבעיה היא שאנחנו ולא יודעים להסתכל על הטווח הארוך ולדבר אסטרטגיה, ולא רק טקטיקה".
ומה האלטרנטיבה שלך?
"צריך למצוא את הדרך להפרדה ולשותפות עם הרשות הפלסטינית, צריך להבין שחיי היום יום שלנו שזורים אחד בשני, לדוגמה אפילו ברמת הביוב, בסוף אם אזרח ברמאללה מוריד את המים בשירותים  - זה מגיע אלינו. אנחנו צריכים לדאוג לעתיד משותף פה בטח ברמה האזרחית. ראש ממשלת ישראל באופן עקבי בכל שנות שלטונו, מתעקש לא לפעול (אפילו על פי ספרו הוא), הוא לא מעז להסתכל ולחשוב על הדורות הבאים, לטווח של 10-15 שנים הבאות - מה יהיה פה בעתיד, צורת השלטון של נתניהו משאירה ירושה נוראית לדורות שיבואו. לשני הצדדים".
 
האם המגעים להקמת ממשלת אחדות הם הדבר הנכון בעת של משבר לאומי?
"בגדול, ממשלת אחדות זה הדבר הכי נכון לחברה הישראלית אבל בסיטואציה הנוכחית אין היתכנות לפתרון שכזה. יש עתיד אמרה לא פעם ולא פעמיים - אנחנו לא נשב תחת ראש ממשלה שמואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. שאני מסתכל על הממשלה הנוכחית ששולחת את החיילים שלנו לעזאזל, שמכנה את המחאה שנגדה מחבלים, ששרים בכירים בה מפיצים סרטון הסתה כנגד הטייסים ששומרים על לוחמנו בכל פעילות - אנחנו רואים שכל צעד שלה הוא ההפך מאחדות, אלא ליבוי השסעים והקרעים בחברה שלנו".
האם חרם הצרכנים של מפלגת העבודה על ערוץ 14 למרות הדחתו של ארי שמאי בעקבות דבריו על יגאל עמיר הוא צעד מיותר או מתבקש?
"אני חושב שערוץ 14 הוא ערוץ תעמולה. בתחילת הקדנציה לא הייתה לי שום בעיה להתראיין לערוץ הזה. ההפך, חשבתי שחשוב להשמיע את הקול הליברלי שמתנגד למדיניות הממשלה בערוץ שבו הביקורת עליה, אם קיימת, לא מתייחסת לנושאים המהותיים של תושבות ותושבי מדינה ישראל. אבל, מאז שהם האשימו בשידור חי, שעתיים אחר פיגוע ורצח של חיילים ששומרים עלינו בביצוע אקט כזה או אחר בעת מילוי תפקידם, רמזו רמיזות מכוערות ונבזיות, ואפילו לא התנצלו על כך, החלטתי שלא אתראיין שם שוב. מי שמבזה מוות של חיילים ששומרים עליהם, הוא לא ראוי להיקרא כלי תקשורת במדינת ישראל".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הוא בטוח מדבר על הארץ! (ל"ת)
    גיא קולק 08/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מדינה צבועה ופחדנית
    איפה הצדק ? 08/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אוהדי ביתר קיבלו מכות עם אלות משוטרים יוונים מסריחים וש 100 אוהדים יוונים הגיעו לטדי נתנו להם יציע של 2500 אוהדים כדי לשמור עליהם?
    סגור
  • 1.
    מי זה ??? נאור מי ??? (ל"ת)
    אסף 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור