משפט

יהדות התורה מתגוננת: "מועד הצעת החוק מקרי"

ביום שאחרי אישור החוק לצמצום עילת הסבירות גובר התיאבון בקרב השותפים לקואליציה וחברי הכנסת של יהדות התורה כבר הניחו את הצעת "חוק יסוד: לימוד התורה", שנועד להכשיר את הפטור של בני ישיבות חרדיים מגיוס לצה"ל. אחרי המתקפה מבית ראשי המפלגה מבהירים את עמדתם
דוד זולדן | 
צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אורן בן חקון, אבשלום ששוני, חיים גולדברג
אחרי שבקואליציה זעמו על הצעת החוק של יהדות התורה: "חוק יסוד לימוד תורה", במפלגה מגיבים למתקפה הרועשת. גפני: "העיתוי מיותר לחלוטין".
אחרי שמפלגות הקואליציה הצהירו כי לא יתמכו ב"חוק יסוד: לימוד התורה" ביהדות התורה מחדדים את עמדתם: "כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני ימצא פתרון מוסכם על כלל סיעות הקואליציה בנושא הגיוס. הצעת החוק הוכנה בזמנו על ידינו כחלק מהפתרון הכולל. מועד ההנחה על שולחן הכנסת הוא מקרי וכל הנושא יגובש בהסכמות בין מפלגות הקואליציה. אנו מצרים על כל מי שמנסה לתלות בהצעה מה שאין בה".
יו"ר ועדת הכספים משה גפני הגיב אף הוא לסערה: "העיתוי מיותר לחלוטין, הנושא לא פורסם דרכנו, אנחנו בוחנים הוצאת הודעה בנושא. אני סבור שדווקא העיתוי הוא לדבר, לא להמשיך הלאה". התגובה הייתה כמענה לדבריו של חבר הכנסת ולדימיר בליאק במסגרת דיון הוועדה המתנהל כעת, שאמר כי העלאת החקיקה צורמת נוכח הימים המורכבים במדינה.
על פי הצעת החוק החדשה שתקודם אחרי הפגרה, ייקבע כי "לימוד התורה הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי", וזאת במטרה למנוע מבג"ץ לפסול חוקים שיפטרו את החרדים מגיוס צבאי.
החוק נועד להציג בתור חוק יסוד את ערך לימוד התורה, וכך יעמוד באותו "מדרג חוקתי" כמו "חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו" ושאר חוקי היסוד ויצמצם את היכולת של בג"ץ לפסול חוקים שיפטרו חרדים משירות צבאי.
בהצעת החוק נכתב בין השאר כי: "מדינת ישראל כמדינה יהודית, רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה", בהתאם לכך מציעים יוזמי החוק "לעגן כראוי החוק יסוד את החשיבות הרבה והערך הגדול שרואה המדינה בלימוד התורה, ואת רצונה לעודד לימוד תורה".
עוד קובע החוק כי "אלו שיקבלו על עצמם להתמסר ללימוד תורה, לתקופה משמעותית, יחשבו כמי שמשרתים, שירות משמעותי את מדינת ישראל והעם היהודי, וכי תהיה לכך השלכה על זכויותיהם וחובותיהם".
סעיף מרכזי בהצעת החוק מתייחס לפסיקת בג"ץ שביקשה להסדיר את נושא גיוס בני הישיבות. יוזמי החוק טוענים כי חוק יסוד לימוד התורה, יבהיר לבית המשפט העליון, כי הכנסת תומכת בהכרה במרכזיותו של ערך לימוד תורה.
לדברי ח"כ משה רוט מיהדות התורה: "בהסכם הקואליציוני סוכם, כי הצעת חוק זו תהיה הצעה ממשלתית, אך הדבר לא נעשה בלוח הזמנים שסוכם. לכן החלטנו להגיש את החוק כהצעה פרטית מטעם כל הסיעה כדי שנוכל לקדם את החוק מיד בתחילת מושב החורף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה