משפט

נהגי המוניות באיום נגד ראשי המחאה: יגישו תביעה ייצוגית?

על רקע הפגנות הענק נגד הרפורמה במערכת המשפט, כולל גם בנתב"ג, כפיר בן זינו, יו"ר התאחדות נהגי המוניות, שיגר איום משמעותי בתביעה נגד ראשי המחאה על רקע חסימות הכבישים שפוגעות בפרנסתם של נהגי המוניות: "אנחנו מתארגנים לתביעה ייצוגית של כל נהגי המוניות נגד מארגני מחאת השמאל שפוגעים לנהגים בפרנסה הן בנתב"ג והן בכל מוצ"ש בתל אביב"
מערכת ice |  2
מוניות (צילום shutterstock)
על רקע פלישתה של המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט לנתב"ג, עם שתי הפגנות גדולות במהלך השבועיים האחרונים, יו"ר התאחדות נהגי המוניות, כפיר בן זינו, שיגר איום חמור ומוחשי לעבר ראשי המחאה בדרישה לא להגיע השבוע להשבית את נתב"ג, זאת על רקע התכנון של ראשי המחאה להגיע גם השבוע להפגין בשדה התעופה - כאשר איום בתביעה ייצוגית של נהגי המוניות נגד ראשי המחאה כבר על הפרק.
בן זינו הצהיר בהודעה שפרסם הבוקר כך: "אנחנו מתארגנים לתביעה ייצוגית של כל נהגי המוניות נגד מארגני מחאת השמאל שפוגעים לנהגים בפרנסה הן בנתב"ג והן בכל מוצ"ש בתל אביב". בתוך כך, בן זינו התייחס לנושא כבר בשבוע בשבוע שעבר בראיון לשי גולדן ב'ישראל הבוקר' של ערוץ 14 ואמר כך: "לא יכול להיות שנהגי המוניות יהיו השעיר לעזאזל ולא יעבדו. אנחנו לא רוצים לריב אבל אם פוגעים לנו בפרנסה, לא נוכל לעמוד מהצד ולהסתכל עליהם".
בתוך כך, שרת התחבורה מירי רגב מתכננת הצעת חוק שתמנע מהמפגינים להגיע לנתב"ג, כאשר אחת האפשרויות שנמצאות על הפרק היא לאפשר כניסה לנתב"ג רק למי שמחזיק בכרטיס טיסה, לפחות בשלב זה. כתב חדשות 13, אביעד גליקמן, שפרסם לראשונה את הצעת החוק הנרקמת של רגב וטען: "אין לזה כל כך היתכנות משפטית, אנחנו עדיין חיים בדמוקרטיה ולא בדיקטטורה למרות מה שמירי רגב רוצה".
 
מירי רגב לא נותרה חייבת אל מול דבריו הקשים של גליקמן נגדה, כאשר שרת התחבורה העלתה ציוץ ובו הקטע המדובר מהפרסום של גליקמן בחדשות 13 וכתבה על כך: "נתב״ג אינו קניון ולא מרחב ציבורי, הוא נכס לאומי אסטרטגי המחייב התנהלות רגישה ומורכבת אל מול אתגרי התעופה השוטפים ובמצבי חירום. אני מקדמת בימים הקרובים הצעת חוק אשר תאפשר לרש״ת לבצע התנהלות תקינה ולא לאפשר לפורעי החוק לחסום ולבצע פעולות אשר התנהלותם יכולה להביא עד לסיכון חיי אדם".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בן זין, עוד אהבל... תגיש תביעה, ממש מפחיד אותנו (ל"ת)
    חחח 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    נהגי מוניות
    אני 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מציעה לנסוע ברכבת באוטובוסים ורק לא במוניות שגובות מחירים גבוהים, וכל זאת בלי קשר למחאה
    סגור