משפט

עופר כסיף: "היו אמירות מיותרות ואיני מתבייש להודות כשאני טועה"

בראיון ל-ice מגיב חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) להחלטת ועדת האתיקה להרחקתו מישיבות ועדות הכנסת ומוסר את גרסתו: "יש דברים שאני אומר בכעס ויש דברים שמייצגים את העמדות שלי". על הועדה שפסלה אותו: "אני חושב שהועדה הזאת לא יכולה להיות מורכבת מח"כים מפני שיש להם עמדות פוליטיות והם בניגוד עניינים"
דוד זולדן | 
עופר כסיף (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ועדת האתיקה הפתיעה השבוע בהחלטה דרמטית להרחיק את עופר כסיף מישיבות ועדות הכנסת עד סוף המושב. כתב האישום של הועדה התמקד בין השאר באמירות הבאות: כסיף כינה את חבר הכנסת קלנר "ניאו-נאצי", איחל "בקרוב אצלך" לעבר אזרח שצעק על כסיף כי חברו נרצח בפיגוע ולחבר הכנסת מלביצקי "לך תאנוס עוד אחת". בראיון ל-ice אומר ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) את מה שהוא חושב על הועדה שפסלה אותו ועושה חשבון נפש עם אמירותיו שאת חלקן הוא מגדיר כפליטות פה ומחריג את אלו שנאמרו מתוך דעה צלולה.   
מה משמעות ההרחקה? 
"יוצאים לפגרה עוד חודש והושעיתי מוועדות וגם זה רק להצבעה בוועדות ולא לכל העבודה בכנסת".
אמנון דנקנר כינה בשעתו את בן גביר: 'נאצי קטן' ואחרי שבן גביר תבע אותו - ביהמ"ש חייב לשלם לו שקל אחד בלבד ואתה מטיח: 'ניאו נאצי' ומורחק למושב קיץ?
"הבעיה היא שחברי כנסת מהימין הקיצוני וחברי כנסת שוליים שכנראה מאמינים שזאת הדרך היחידה שלהם לעשות כותרות ושיכירו אותם וארגונים קיקיוניים כמו ארגון 'גליק' המכונה 'בצלמו', מנסים להפוך את ועדת האתיקה לכלי של סתימת פיות והשתקה".
בדיעבד אתה מצטער על ההתבטאויות שלך? 
"השאלה איזה שימוש עושים בוועדה. אני חושב שהועדה הזאת לא יכולה להיות מורכבת מח"כים מפני שיש להם עמדות פוליטיות והם בניגוד עניינים. אותו הדבר עם ועדת הבחירות - לא יכול להיות שחברי כנסת יחליטו אם הם פוסלים או לא פוסלים כי יש להם אינטרסים פוליטיים ועמדות פוליטיות".
הדברים נאמרו בעידנא דריתחא? אלו פליטות פה או שאתה פשוט אומר את מה שאתה חושב ומוכן לשלם את המחיר?
תלוי מה, יש דברים שנאמרים בעידנא דריתחא ולא מייצגים את העמדות שלי. אני חושב שהיו אמירות מיותרות ואני לא מתבייש להודות שאני טועה ובוודאי שאני טועה ומי לא? אז כן, בוודאי שפה ושם טעיתי בדברים שאמרתי. יש דברים שאמרתי בעידנא דריתחא ויש דברים שאני עומד מאחוריהם ושלא לגיטימי לאסור אותם. אחת התלונות של הועדה הייתה שהבעתי תמיכה בחרם על ישראל, כל עוד הכיבוש והפשיזם ממשיכים. הועדה החליטה וכתבה בהחלטה שזו אמירה פוליטית לגיטימית גם אם לא מקובלת. אני חושב שבמקרה הזה הם היו מאוד הגונים וישרים אבל יש דברים שאני אומר בכעס ויש דברים שמייצגים את העמדות שלי. לא משנה מי יושב שם בוועדה שמאל או ימין. זה לא תקין שמי שיושב שם, מה שעשוי לעניין אותו זה רק אינטרסים פוליטיים".
 
אתה חושד במישהו ספציפי שניסה להתנכל לך?
"לא אני לא מעביר ביקורת על ועדת האתיקה אבל ברור לי שאלה שהתלוננו ואתה בטח מכיר את גליק שמקבל הרבה כסף ומה שהוא עושה כל היום זה לכתוב תלונות נגד כל העולם נגד כל מי שיש לו קצת ביקורת. וזה גם לא חייב להיות ימין או שמאל, הוא עושה זאת גם למרכז ולימין ולמי שלא מספיק ימני בשבילו, זה בדיחה ולא רציני".
לא ראית את זה בא? אתה הרי משחק באש כל הזמן ואני מרשה לעצמי להניח שאתה לוקח בחשבון שאתה יכול גם להיכוות ממנה
"אני לא נמצא בכנסת בשביל לשחק, אני בכנסת כדי לקדם עקרונות שאני מאמין בהם. המאבק לצדק חברתי זה הבסיס שלי, זו נקודת המוצא שלי ואם בנושא הכיבוש או הגזענות, שוויון בין המינים, חלוקה צודקת של משאבים, זכויות של אנשים גם אנשים מאמינים. יש משפט מאוד ידוע: "ככל שהחברה תהיה מבוססת יותר על שקר כך היא תשנא יותר את דוברי האמת". לצערי זה המצב, תשמע, נקודת המוצא המרקסיסטית שלי אומרת שאחד מהערכים היסודיים שלכל אדם תהיה אפשרות לממש את עצמו. אדם שמאמין כי צריכים לתת לו את כל הכלים לממש את עצמו בתנאי שזה שווה לכולם. אנחנו בחדש - תע"ל מייצגים את האינטרס של הדתיים כולל החרדים ואני מדבר לא רק על יהודים אבל יותר טוב מהסיעות הדתיות והחרדיות כי אנחנו יוצאים מנקודת מבט שהיא אוניברסלית והיא כוללת את החרדים כבני אדם. אנחנו לא שותפים על העליהום על החרדים. מי נלחם נגד העוני שמאפיין חלקים נרחבים חלקים בחברה החרדית? אנחנו. מי העלה את האלימות נגד חרדים. אני העליתי וזה רק קצה הקרחון". 
אתה מתכוון לערער על ההחלטה?
"אני לא מתכוון לערער על ההחלטה. הבעיה של הוועדה שמחליטה על פוליטיקאים וזה דבר לא תקין בלי קשר למי שיושב שם. זה לא משהו אישי נגד מי שיושב שם ומשתמשים בה ככלי להשתקה וזה דבר שלא מקובל עלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה