משפט

בנק דיסקונט מנצל את המומנטום ויוצא בהנפקת COCO חדשה

דיסקונט חוזר לשוק אחרי תקופה ארוכה שלא גייס כסף והפעם עם הנפקה משולבת של אג"ח סטרייט ואג"ח COCO; הבנק מעוניין לגייס 1.1 מיליארד שקל אולם בשוק מדברים על היערכות להנפקה של כ-3 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
אבי לוי מנכ"ל דיסקונט (צילום ישראל הדרי, Magma Images)
בנק דיסקונט מנצל את המומנטום בשוק ההון ואת העובדה כי מדובר בבנק שנמצא בצמיחה מעניינת ויוצא לגיוס של 1.1 מיליארד שקל. הגיוס אמור להתבצע באמצעות הרחבת שתי סדרות אג"ח אחת מסוג COCO והשנייה אג"ח סטרייט.
בסך הכל כאמור, מדבר הבנק על גיוס של 1.1 מיליארד שקל שזה גיוס קטן במונחים שחל בנק אבל בשוק ההון אומרים היום שהמוסדיים נערכים להזרים ביקושים כאלה שהבנק יוכל לקחת גם 3 מיליארד שקל. 

אם כן, סדרת ה-COCO שתורחב היא בהיקף של 400 מיליון שקל והבנק מעוניין להגדיל אותה ב-300 מיליון שקל. הסדרה היא במח"מ בינוני של 4.3 והיא נסחרת בתשואה של 3.46% צמודת מדד הסדרה השניה שתורחב היא סדרה 15, גם היא במח"מ בינוני של 4.5 והיא נסחרת בתשואה של 2% צמוד מדד.
כאן המקום להזכיר שמנגנון ה-COCO הוא מנגנון מעניין. באופן עקרוני מדבר באג"ח שמתקפל בהינתן Default או החלטה של המפקח על הבנקים. במקרה כזה מקבלים מחזיקי האג"ח מניות של הבנק והאג"ח אינו עומד לפירעון מידי וזה מאפשר לבנק להתייחס לכסף שנובע מהגיוס של ה-COCO כהון רובד 1.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה