משפט

שפי פז מקבלת הסדר טיעון ב-"פרשת הגרפיטי"

הפעילה החברתית הואשמה ביחד עם עוד שני פעילים בכך שפיזרו נעצים בגינה ציבורית על מנת לפגוע בילדים וריססו גרפיטי 
מערכת ice | 
שפי פז (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של שפי פז)
לאחר תהליך גישור הוסרו בהסכמה מכתב האישום כל סעיפי האישום החמורים, לרבות הסעיפים שייחסו לפעילים כוונה לפזר נעצים במטרה לפגוע בילדים, ובמקומם נותרו רק 6 אישומים מינוריים הקשורים לריסוס גרפיטי, המעלים את השאלה שמא התביעה נחפזה להגיש כתב אישום מנופח ללא כל בסיס.
כתב האישום החמור שהוגש נגד שפי פז, דורון אברהמי ופעיל שלישי במה שכונה "פרשת פיזור הנעצים" נפתח בקול תרועה רמה. התביעה המשטרתית האשימה את הפעילים ב-14 סעיפים חמורים והתקשורת לא הפסיקה להדהד את הסיפור. אבל בסוף השבוע, לאחר תהליך גישור, ובאופן לא מפתיע, כתב האישום צומצם באופן דרמטי ונותרו רק 6 סעיפים מינוריים. מתוך שורת העבירות בהן הואשמו, נמחקו בהסכמה כל העבירות החמורות, כגון שיבוש הליכים, הפרת הוראה חוקית, קשירת קשר לעשות עוון (תקיפה), השחתת פני מקרקעין והיזק לרכוש במזיד. כל האישומים הקשורים לתכנון לפזר לכאורה נעצים בגינות הוסרו לחלוטין מכתב האישום. גם הסעיף הנוגע לפגיעה בפרטיות נמחק באופן מוחלט מכתב האישום כבר בשלב מוקדם יותר.

מהתיק שסימן את פז ואברהמי כאויבים מספר 1 לשלום הציבור נותרו כמה אישומים קלים של התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור, הסגת גבול אחת בלבד (במקום שתיים), קשירת קשר להשחתת פני מקרקעין והשחתת פני מקרקעין, שיוחסו לפעילים בשל ריסוס כתובות גרפיטי על מבנים של עמותות למען מסתננים ועל מוסדות של מסתננים, ותחושה קשה של רדיפה. מפרשת הנעצים נשארנו עם פרשת הגרפיטי.
לאור קולת האישומים, יוכלו הנאשמים, המיוצגים על ידי עורכי הדין איתמר ברקאי וארי שמאי, לבקש משירות מבחן תסקיר שיבחן את האפשרות לסיים את הסאגה ללא הרשעה. פז הודיעה לבית המשפט כי היא מסרבת לתסקיר ואין לה שום בעיה עם רישום הרשעה. כמו כן, בית המשפט המליץ להחזיר את דורון אברהמי לשירות מילואים ולהחזיר לו את נשקו האישי.
שפי פז: "בסוף השבוע הורשעתי לראשונה בבית המשפט ואני נושאת את ההרשעה הזאת כעיטור של כבוד.
"קשה להגדיר במילים כמה בוז אני רוחשת למערכת אכיפת החוק. למשטרה שמסמנת פעילים כיעד. לתביעה שמשתפת פעולה עם ההפללה. לבתי המשפט שנותנים יד לאכיפה הבררנית. אותה מערכת שמצד אחד מאתרגת מפגינים שמשתקים את המדינה ומטרידים אישי ציבור בשם אג׳נדה פוליטית ומהצד האחר רומסת  בכל כובד משקלה אנשים שנלחמים על הזכות הכי בסיסית להיות עם חופשי ובטוח בביתו ובארצו.
"זה התחיל בדרמה גדולה של מעצרים ליליים, איזוק  במשך שעות ארוכות, בקשות חוזרות להארכות מעצר, חיפוש, 76 ימים של מעצר בית בשל מסוכנות, כתב אישום של 14 סעיפים ועשרות תת סעיפים, ערבויות של עשרות אלפי שקלים, כותרות בעיתונים ושמחה לאיד. ומכל הרדיפה, ההפללה והאכיפה הבררנית נשאר בסוף רק בלון מקומט שיצא ממנו האוויר. לצערם של כל שונאיי, נראה שלא אבקר בקרוב בנווה תרצה".
דורון אברהמי: "המשפט שהתחיל בקול תרועה רמה, הסתיים היום בקול ענות חלושה. כתב האישום העלוב הוא ההוכחה הטובה ביותר לרדיפה של משטרת ישראל והפרקליטות שהמציאה לנו כל כך הרבה פשעים ובסוף סיימה בהפרעה לשלום הציבור. סוף סוף אוכל לקבל את נשקי חזרה ואוכל לחזור למילואים ולשמירה על מדינת ישראל. דרום תל אביב תשוחרר וכלום לא יעצור אותנו. גם לשקופים מגיע לחיות".
עו״ד איתמר ברקאי: "תיק שהחל בקול תרועה רמה, מעצרים מתוקשרים, עררים על שחרור, תנאי שחרור דרקוניים, השקעת משאבים בלתי נתפסת, כתב אישום בן עשרות עמודים הכולל 14 אישומים, עשרות סעיפי עבירה חמורים ועשרות רבות של עדי תביעה, מסתיים לאחר שלוש שנים בקול ענות חלושה, בכתב אישום מתוקן הכולל 6 אישומים בסעיפי עבירה מהקלים והמינוריים ביותר שלרוב בכלל לא מגישים בגינם כתבי אישום מלכתחילה וכאשר אפילו עצם ההרשעה תיבחן. והדבר אומר דרשני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה