משפט

המרפאה איבדה ביציות שהוקפאו לפני 15 שנה - כמה תשלם?

מרפאת פוריות במנהטן איבדה 11 ביציות שהוקפאו לפני 15 שנה וכעת היא נתבעת על ידי אישה בת 59 שקיוותה כעת להפוך לאימא
מערכת ice | 
הפריה חוץ גופית אילוסטרציה (צילום freepik)
לפני מחדל העוברים היה מחדל הביציות: פולה סרבוני הייתה בת 42 ורווקה בשנת 2006. היא הגיעה להחלטה שכדאי לה להקפיא ביציות ואכן עשתה זאת מול מרפאת פוריות באפר איסט סייד במנהטן, ניו־יורק. שנים לאחר מכן היא ובן זוגה חידשו את הקשר ביניהם והחליטו להקים משפחה. סרבוני, כבר בת 57 פנתה למרפאה, שכבר הספיקה להחליף בעלות, וגילתה את האמת הנוראה.
עבור ההליך ביצעה סרבוני שילמה כ-21 אלף דולר, ו-600 דולר נוספים בכל שנה כדי לשמר 11 ביציות. בשנת 2016 המרפאה כאמור החליפה בעלות וסרבוני חתמה מולם על הסכם המשכי לשימור הביציות. בשנת 2021 היא החליטה לעשות בהן שימוש כדי להיכנס להיריון או לכל היותר כדי להעבירן לפונדקאית. עם זאת, כשפנתה למרפאה, זו האחרונה לא הצליחה לאשר לה שהביציות שלה אכן נמצאות באחזקתה, ובמקום הפנתה אותה למרפאות אחרות בטענה שכנראה הן נמצאות שם.
אף אחת מאותן מרפאות לא הצליחו לעזור לסרבוני ואפילו לא ניתן לדעת אם הן נמצאות, הושמדו או נתרמו לזוג אחר. סרבוני כמובן תבעה את המרפאה, בסכום שלא נחשף, וממתינה להגיע עם התיק לבית המשפט בעודה כבר בת 59. המרפאה שנתבעה לא מסרה תגובה לגופי התקשורת האמריקנים שניסו ליצור עימה קשר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה