משפט

בינה מלאכותית בבתי המשפט? זה החידוש הטכנולוגי שמתכננים

בפרקליטות מעוניינים להכניס מערכת טכנולוגית חכמה שתחזה סיכויי הצלחה בתיקים שונים שמנוהלים על ידה. בשלב הראשון, המערכת תשומש בחטיבה האזרחית, ובפרקליטות לא שוללים את הגעתה לתחום הפלילי
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
על פי פרסום ב"ישראל היום", הפרקליטות מקדמת כבר שנתיים מערכת טכנולוגית שתחזה את סיכויי ההצלחה בתיקים שונים. אנשי הפרקליטות גייסו במשך השנתיים האלה עובדים למשרות טכנולוגיות שהזינו פרטים של אלפי תיקים במאגר המידע. על פי התכנון, בשלב הראשון של התוכנית הוא ישרת את החטיבה האזרחית בפרקליטות.
על פי הפרסום, יוזמת הרעיון הייתה אורית קוטב, מנהלת החטיבה האזרחית בפרקליטות. ד"ר חגית פרי היא מומחית לבינה מלאכותית והיא זו שגויסה על ידי משרד המשפטים לתפקיד הבסיסי במהלך זה - הקמת מעבדת דאטה למשימות.
בפרקליטות הטילו מגבלות משמעותיות על הפרויקט (בעיקר עקב הבעיה האתית), בין היתר מבטיחים כי המערכת החכמה לא תוכל לבצע הערכה אישית של שופטים. כמו כן, המערכת לא תייצר "מדד כדאיות" בנוגע למול איזה שופט כדאי לנהל תיקים.
הפרויקט (שהחל בחטיבה האזרחית), צפוי להיות משומש גם בחטיבה הפלילית, על פי ציטוט שמובא ב"ישראל היום" גורם במשרד המשפטים נימק ואמר: "בינה מלאכותית תדע להפיק מתחם ענישה מדויק יותר, כך שבמקום שפרקליט יעריך על סמך כמה מקרים בודדים שהוא מכיר, אלגוריתם יידע לעשות זאת על סמך מאות מקרים ובפרמטרים מגוונים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה