משפט

ירה ופצע נהג בגלל ויכוח: זה גזר הדין החריג שקיבל

אלכסנדר מנץ נשפט השבוע לשלוש שנות מאסר לאחר שלפני שנתיים התווכח, ירה פעמיים ופצע נהג אחר באחד מכבישי המדינה - זו הסיבה שקיבל גזר דין יחסית נמוך ובניגוד למקובל
מערכת ice | 
חטיפה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לפני כשנתיים שני גברים נקלעו לוויכוח באחד מכבישי ישראל, לאחר שאחד מהם, אלכסנדר מנץ, עצר בצידי הדרך כדי להתעמת עם הנהג השני שלכאורה הפריע לו מספר פעמים עם מעבר נתיבים לא חוקי. בעת הוויכוח בין השניים מנץ ירה פעמיים לעבר הנהג השני ופצע אותו.
השבוע בית המשפט הכריע בתלונה שהוגשה נגד מנץ על ידי הנהג הפצוע, וקבע כי מנץ ירצה שלוש שנות מעצר בפועל ויפצה את המתלונן ב-40 אלף שקלים. מדובר בגזר דין יחסית חריג לאירוע כזה, היות שגזר דין צפוי במקרה זה הוא כ-6 שנים. 
הסיבה לגזר הדין נובע בעקבות האירוע עצמו, במסגרתו הנהגים התווכחו והמתלונן דחף את מנץ מה שהביא אותו להוציא את נשקו (אותו הוא נושא ברישיון) ולירות במתלונן פעמיים בפלג גופו העליון. מיד לאחר הירי מנץ הוציא מרכבו ערכת עזרה ראשונה והתקשר למשטרה כדי לדווח על המקרה.
לדברי השופט מדובר במעשה חריג ביחס למקרי האלימות שאנו רואים לרוב על הכביש ולכן הוא קבע כי ניתן להפחית משנות המאסר שמנץ יקבל, אך לא ניתן לוותר עליהן לגמרי  - כך על פי ישראל היום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה