משפט

המשרד להגנת הסביבה פשט על אתר פסולת פיראטי: 7 חשודים נעצרו

באזור מוטמנת פסולת בצורה שאינה חוקית ואינה מוסדרת. כתוצאה מכך, האזור סובל מבעירות פנימיות מתמשכות במערומי הפסולת הגורמות למפגעים סביבתיים משמעותיים, הכוללים בין היתר פליטות עשן, ריח, פליטת חומרים מסוכנים ומזהמים אחרים לאוויר, אשר פוגעים בתושבי מגדל העמק והאזור
מערכת ice | 
אתר פסולת פיראטי בצפון (צילום המשרד להגנת הסביבה)
בחודש ינואר 2023 קיימה צמרת המשרד להגנת הסביבה בראשות השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מנכ"ל המשרד גיא סמט וגורמי המקצוע ממחוז צפון ומאשכול אכיפה והמשטרה הירוקה, סיור מקיף באזור הגליל באזורים שבהם מתקיימות שרפות והשלכות פסולת פיראטיות, ונפגעת איכות חייהם של התושבים. בסיום סיור זה, הוחלט על פעילות אכיפה ממוקדת במקומות הללו.
בתום חקירה סמויה שכללה איסוף ראיות בחודשים האחרונים, בשיתוף מחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה, ביצע היום (ג') צוות צפון מהמשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פעילות אכיפה ממוקדת נגד תחנת מעבר לא חוקית לפסולת גושית ופסולת בניין במועצה המקומית יפיע שבצפון. במסגרת הפעילות, שנערכה בשיתוף יחידת ית"כ של מג"ב ארז בצפון, משטרת ישראל ויחידת ינשו"ף המשותפת לרשות הטבע והגנים ולמשרד להגנת הסביבה, נחקרו 7 חשודים ונתפסו 5 כלים ששימשו לביצוע העבירות. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה פלילית.
באזור מוטמנת פסולת בצורה שאינה חוקית ואינה מוסדרת. כתוצאה מכך, האזור סובל מבעירות פנימיות מתמשכות במערומי הפסולת הגורמות למפגעים סביבתיים משמעותיים, הכוללים בין היתר פליטות עשן, ריח, פליטת חומרים מסוכנים ומזהמים אחרים לאוויר, אשר פוגעים בתושבי מגדל העמק והאזור. מחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה פעל בחודשים האחרונים לצמצום מפגעי הפסולת באזור. במסגרת זו, ניהל המחוז הליך אכיפה מנהלי מול המועצה המקומית יפיע, והוציא התראה וצו מנהלי לצמצום או מניעת זיהום אוויר לפי חוק אוויר נקי לביצוע מיידי, וכן צו ניקוי לפי חוק שמירת הניקיון. עם זאת, במסגרת סיור פיקוח באתר, עלה כי ההפרות הסביבתיות לא טופלו כנדרש, מערומי הפסולת באתר גדלו והבעירות נמשכו.
בעקבות אי עמידה ממושכת של המועצה לדרישות המשרד, ובעקבות הימשכות המפגעים על אף פתיחת הליך אכיפה מנהלי, החליט המחוז על פתיחת תיק חקירה נגד המועצה והעומדים בראשה, בשיתוף המשטרה הירוקה של המשרד. מכיוון שהמועצה אינה פועלת לכיבוי השריפות ופליטות העשן מהשטח נמשכות, במקביל לפעילות האכיפה וההליך המנהלי, המשרד פועל לאיתור ואיסוף מידע באשר לבעירות הפנימיות ולגיבוש חוות דעת מקצועית לטיפול וצמצום המפגע. מחוז צפון והמשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ימשיכו בהליך עד למיצוי ההליכים מול החשודים. המשרד ימשיך לפעול נגד עבריינים סביבתיים לשמירה על בריאות הציבור ולמניעת פגיעה סביבתית.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "נושא הפסולת הוא בראש סדר העדיפויות שלנו, הן מבחינת הקמת תשתיות לטיפול בפסולת והן מבחינת ההשלכה הפיראטית, שגורמת למפגעים סביבתיים חמורים ומשפיעה על איכות חיי התושבים. בחודש ינואר 2023 קיימנו סיור מקיף באזור הגליל, שבו ראינו את מפגעי הפסולת החמורים בשטחים הפתוחים כולל ביפיע, ומייד לאחר מכן יצאנו במשרד להגנת הסביבה לפעילות אכיפה ממוקדת, על מנת להגביר את המשילות הסביבתית והפסקת המפגעים. נושא זה ימשיך להיות מרכז הכובד בפעילותנו. נמשיך לתת דגש לאכיפת השלכת פסולת בלתי חוקית ושרפתה, ונבצע פעולות אכיפה מוגברות נוספות".
יוסי בר, מנהל המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה: "תחנת המעבר הבלתי חוקית ביפיע מהווה מפגע סביבתי חמור, הפוגע בתושבי האזור ובסביבה. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ומחוז צפון של המשרד פועלים לצמצום המפגע והפסקת הפעילות של האתר, במטרה לשמור על איכות החיים ובריאות הציבור והסביבה. הפעילות היום היא צעד נוסף בדרך לאוויר נקי ובריא יותר, ולמיצוי הדין עם העבריינים הסביבתיים המפירים את החוק ופוגעים בציבור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה