משפט

טוויטר בבעיה: גל תביעות הולך ומצטבר נגדה

הרשת החברתית צוברת עוד ועוד חובות מאז השתלט עליה אילון מאסק ועצר מיידית כמעט כל תשלום שהיה לדעתו לא הכרחי - בלי להודיע לספקים, וברוב המקרים גם בלי שתהיה להם אפשרות כלשהיא להתעלם מכך
יאיר מור | 
עובדי טוויטר תובעים (צילום shutterstock)
לפחות 9 תביעות הוגשו בחודשים האחרונים נגד טוויטר, כולן באותה טענה בסיסית: מאז השתלטות מאסק על הרשת החברתית, היא הפסיקה לשלם את חובותיה, ההולכים ומצטברים ברבים מהמקרים, כך מדווח וול-סטריט ג'ורנל. 
התביעות הוגשו על ידי בעלי נכסים בהם השכירה טוויטר משרדים, יועצים שעבדו מולה ולא קיבלו תשלום, וספקים שטוויטר קנתה מהם שירותים ועדיין לא שילמה עליהם. הסכום הכולל של כל התביעות שעליהן נודע לעיתון הוא כ-14 מיליון דולר. 
התביעה הגדולה ביותר, בסך של 6.8 מיליון דולר, מגיעה מבעלי הבניין שנמצא פחות מקילומטר מהמטה הראשי של טוויטר, שבו היה לה משרד נוסף. לדברי הבעלים, החברה חייבת את הסכום המסודר על החודשים דצמבר וינואר - והסכום ממשיך להצטבר גם החודש.
תביעה אחרת מגיעה מחברה המספקת סחורה ממותגת בהזמנות מיוחדות. לדבריה, טוויטר לא שילמה לה על הזמנות בגובה של 400,000 דולר - ובאופן אירוני, אחת מהן היתה ל"ערכת מתנות ממותגות לאילון", שהוזמנה לקראת השתלטותו של מאסק על החברה. הערכה כללה בקבוק ויסקי יפני, ז'קט ומסיבה כזו או אחרת גרביים כה רבים שמחירם הגיע ל-250 דולר. שוויה הכולל של אותה ערכה היה 7,000 דולר. 
העיתון מציין כי תביעה נוספת, ומוזרה במיוחד, הוגשה על ידי חברת תעופה פרטית שטוויטר חייבת לה לדבריה כמעט 200,000 דולר, רובם על טיסות שהוזמנו עבור סמנכ"לית השיווק לסלי ברלנד, שהיתה הנציגה הישירה של החברה מול מאסק במו"מ לרכישה. החברה טענה כי שלחה לטוויטר דרישה לקבלת הסכום, ובכיר בחברה הודה כי המנכ"ל הקודם, פראג אגרוואל, חתם אישית על ההזמנה, אך "ההנהלה החדשה" - כלומר מאסק, לא מוכן לשלם את החשבון. מסיבה לא ברורה, התביעה הזו בוטה בשבוע שעבר. 
בדו"ח הפומבי האחרון שלה הודתה טוויטר כי היא נמצאת בחובות של 239 מיליון דולר - בעיקר על משרדים ומרכזי שרתים. מאסק אמר מייד עם השתלטותו כי החברה מפסידה 4 מיליון דולר מדי יום, ולכן הכרחי לקצץ את ההוצאות באופן מהיר וכואב. כזכור, הוא פיטר לפחות שלושת-רבעי מעובדי החברה תוך פחות מחודשיים. בתחילת החודש הנוכחי כתב ש"אם נמשיך כך" טוויטר תגיע לאיזון בקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה