משפט

אמזון מסתבכת: האם רכישת הענק שלה תיעצר?

האיחוד האירופי נמצא בשלבים ראשונים של חקירה בנוגע לרכישת יצרנית שואבי האבק הרובוטיים איירובוט על ידי אמזון. לפי מקורות, נראה שהדאגה המרכזית של האירופים היא הפרטיות, אך ייתכן בהחלט שכמו האמריקאים, הם חוששים גם מכך שהרכישה תהפוך את אמזון למונופול של ממש בתחום הבית החכם
יאיר מור | 
אמזון רכשה את החברה המייצרת את רומבה (צילום JL IMAGES / Shutterstock)
האיחוד האירופי אינו מרוצה מעסקת הרכישה של יצרנית שואבי האבק הרובוטיים iRobot על ידי ענקית המכירות ברשת אמזון תמורת 1.7 מיליארד דולר, כך מדווח היום (רביעי) העיתון פייננשל טיימס. לפי מקורות שדיברו עם העיתון, הנציבות האירופית, האחראית על אכיפת חוקי האיחוד על חברות, שלחה לחברה סדרה ארוכה של שאלות שעליהן היא דורשת תשובות. אותן שאלות מהוות אינדיקציה טובה למדי לכך שהנציבות נמצאת בשלבים ראשונים של חקירת העסקה, מתוך כוונה אפשרית לעצור אותה.
המקורות ציינו כי הדאגה המרכזית של הנציבות האירופית היא ככל הנראה יכולתם של שואבים מסדרת רומבה לצלם תמונות בבית, ומה שנעשה עם אותן תמונות. בדצמבר האחרון נחשף כי במקרה אחד, התפרסמה ברשתות החברתיות תמונתה של בעלת שואב רובוטי שצילם אותה בשירותים. התמונה נשלחה לצוות שמקבל תמונות אקראיות מהמכשירים למטרת בדיקת היכולת של השואבים לזהות עצמים כדי להתמצא בבתים - וחברי הצוות, שחשבו שזה מצחיק, הפיצו את התמונה.
כזכור, גם נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) פתחה בחקירה של העסקה כבר בחודש ספטמבר - אך במקרה זה הסיבה היתה חשד לכך שהעסקה תיתן לאמזון כוח רב מדי בשוק הבתים החכמים ומכשירי החשמל לבית, לצד הרמקולים, המסכים, מצלמות האבטחה ופעמוני הדלת החכמים שלה. זאת בעוד במקרה של הנציבות האירופית נראה שהסיבה המרכזית היא דווקא פרטיות - אם כי ייתכן שהיא פשוט חוקרת יותר מכיוון אחד.
הנציבות האירופית לא הגיבה לסוכנויות הידיעות. איירובוט סירבה להגיב. אמזון מסרה כי "אנו עובדים בשיתוף פעולה עם הרגולטורים הרלוונטיים בבדיקת המיזוג".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה