משפט

הטבח התאילנדי זכה בתביעה אך נאלץ להחזיר את מירב הכסף

אזרח תאילנד זכה בתביעה שהגיש נגד רשת המסעדות צ'וקה בה עבד, לאחר שטען כי היה זכאי לתשלומים נוספים בתקופת עבודתו שם. אך העובד חגג מוקדם מדי, ובית המשפט קיבל את הערעור
מערכת ice | 
בית משפט (צילום freepik)
בית הדין הארצי לעבודה קיבל את ערעור מסעדת צ'וקה על תביעה שהגיש נגדה בפני בית המשפט האזורי טבח אזרח תאילנד שעבד ברשת. הערעור התקבל לאחר שבית הדין פסק על צ'וקה לשלם לטבח פיצויים בגובה 667 אלף שקלים. בפסק הדין הראשון נכתב כי על הרשת לפצות את העובד בגין אי תשלום שעות נוספות והעדר תשלום פיצויי פיטורים לאחר תקופה של חמש שנים.
עם סיום אשרת השהייה שלו בישראל במהלך 2014, עבודתו הגיעה לקיצה. העובד לא התמהמה וחודש בלבד לאחר סיום העבודה הגיש את התביעה לבית הדין האזורי, שם כאמור זכה בסכום לא מבוטל. מנגד עורכי דינם של צ'וקה טענו בפני בית המשפט הארצי כי קיים כשל ראייתי משמעותי בתיק התובע. לצורך העניין בתאריכי הדוחות הופיעו משמרות בשבתות, מה שלא ייתכן לאור העובדה שהמסעדה כשרה.
מתוך כך בית המשפט האזורי החליט לקבל את ערעור הנתבעים. לטענתם הפיצוי מבוסס על קביעה בעייתית שאינה הולמת את מסכת הראיות בתיק. יחד עם קביעות נוספות של האזורי שבוטלו, נותר העובד בסופו של יום עם כ-140,000 שקל בלבד.
לנוכח ההפחתה המשמעותית מהפיצוי הכולל שנפסק לעובד, השופטות ראו לנכון גם לבטל את חיובן של המעסיקות בהוצאות ההליך בבית הדין האזורי. מנגד, הן חייבו את העובד בהוצאות בסך 7,000 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה