משפט

השר בן גביר מאשים את היועצת המשפטית: "לא מאפשרת לנו"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף בחריפות את היועצת המשפטית גליבהרב מיארה בטענה שהיא מונעת ממנו לקדם פעילות נגד המחבלים
מערכת ice |  2
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כבר מצא אשמים לחוסר התגובה המיידי של מערכת הביטחון לפיגוע הקשה שהתרחש אמש (שישי) בירושלים – היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. לטענת בן גביר מיארה מנעה מהממשלה מלפעול אחרי הפיגוע. בין היתר טוען בן גביר בשיחות סגורות כי בהרב-מיארה לא אפשרה את איטום בית המחבל באופן מיידי, בניגוד לנוהל שקיים זה שנים.
הסוגיה צפויה לעלות כבר הערב לדיון בקבינט המדיני-ביטחוני. אך בן גביר לא  הסתפק בכך, בהצהרה מחוץ לבית החולים שערי צדק תקף את מיארה באופן פומבי וחסר תקדימי: "ציפיתי שבבוקר כבר יהיה אישור לאטום את הבית. לתדהמתי עד לרגע זה היא לא מאפשרת לנו. בעיניי זה נורא. בעיניי זה לא לפגוע רק בי ובממשלה, אלא באזרחי ישראל".
 
בהרב-מיארה טענה מנגד כי הדברים שמיוחסים לבן גביר אינם נכונים. "כפי שהובהר לשר בן גביר על ידי גורמי המקצוע ברשויות הביטחון ובמשרד המשפטים, החלטות פעולה של הדרג המדיני צריכות להיתמך בתשתית עובדתית, ועליו להציגה", נמסר. "בהתאם לכך, רק לפני שעה הועברה ליועצת השלמת חוות הדעת הביטחוניות, ואלה נבדקות כעת. היועצת המשפטית לממשלה תעשה כל שניתן כדי לספק כלים משפטיים שיאפשרו את הגשמת מדיניות הדרג המדיני".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בן גביר
    אורי 01/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן בן גביר עדין יש חוק בארץ ואתה חדל אישים תמצא לך את מי להאשים אתה כשלון ומי שתולה תקוות בו יראה את הטרור ומשפחות הפשע ממשיכים כרגיל
    סגור
  • 1.
    בדיוק
    אדומה 01/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינת ישראל היא מדינת חוק. לא כל אחד יעשה כאן מה שבא לו. גם לא בן גביר.
    סגור