משפט

דרשה מזונות בגובה 86% ממשכורת הבעל ונדחתה

אישה שפתחה בהליך גירושים כנגד בעלה דרשה בתביעת המזונות 5000 שקל לחודש שיינתן לה גט. בית המשפט למשפחה דחה את תביעה מכיוון שהבעל מרוויח רק 5800 שקל
מערכת ice | 
בית משפט (צילום freepik)
בחודש ספטמבר 2020 פתחה אישה בשנות השישים לחייה הליכים משפטיים כנגד הבעל בדרישה להתגרש ממנו לאחר כשלושה עשורים של נישואים. בתביעת המזונות שלה דרשה 5000 שקל לחודש עד שיינתן לה הגט. בית המשפט למשפחה בתל אביב דחה את תביעתה.
באתר פסקדין גוללו את סיפור המקרה בו הבעל היה במשך עשרות שנים איש עסקים בתחום היהלומים, אך בשנים האחרונות החברה שבבעלותו נקלעה לקשיים ולבסוף קרסה. בעקבות כך הוא החל לעבוד בדוכן קפה בבית חולים שם הוא מרוויח 5800 שקל מדי חודש.

האישה לעומתו החל לעבוד בתקופה האחרונה בתחום הרפלקסולוגיה ומרוויחה כ-5000 שקל לחודש. לטענתה, היא סובלת מטרשת נפוצה ולכן אינה יכולה לעבוד בהיקף שעות גבוה יותר.
האישה טענה כי הבעל אינו מרוויח את הסכום אותו הוא מצהיר ובפועל מקבל כספים שאינם רשומים והכנסתו היא לפחות 10,000 שקל בחודש. במהלך המשפט היא לא הצליחה להוכיח כי אכן הוא מרוויח יותר והוא לעומתה הציג את תלושי שכרו.
השופטת שביט פינקלשטיין הסבירה כי סכום המזונות שחייב בעל לשלם לאשתו מושפע מרמת החיים אליה הורגלה האישה במהלך החיים המשותפים. הכלל הוא שהאישה "עולה עימו ואינה יורדת עימו". במקרה הנ"ל, השופטת קבעה כי הכלל לא חל שכן "הרושם שקיבלתי הוא ששני הצדדים ירדו ברמת החיים וחיו חיי צניעות" ותביעת המזונות נדחתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה