משפט

האישה לא הבינה ובית המשפט ביטל את הסכם הממון

טעות טכנית או כוונת זדון? במסגרת חתימה על הסכם ממון בבית המשפט למשפחה לא נכתב כי בני הזוג "עשו את ההסכם... בהסכמה חופשית ובהבינם את משמעותו ואת תוצאותיו". בית המשפט המחוזי ביטל את הסכם הממון
מערכת ice | 
גירושים (צילום unsplash, freepik)
בחודש מרץ האחרון בני זוג שנפרדו חתמו על הסכם ממון בבית המשפט למשפחה וניתן תוקף של פסק דין להסכם הממון. לאחר החתימה על ההסכם, האישה הבינה שלא הבינה. הסכם הממון לא היה ברור לה ולכן החליטה לערער על פסק הדין.
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד קיבל את ערעורה של האישה וקבע כי הסכם הממון אינו תקף, כך פורסם באתר פסקדין. על פי פסק הדין בערעור נקבע כי בניגוד להוראות חוק יחסי ממון, לא צוין בפרוטוקול כי בית המשפט נוכח שבני הזוג "עשו את ההסכם... בהסכמה חופשית ובהבינם את משמעותו ואת תוצאותיו".

לטענתה של המערערת, היא לא הבינה את מה שהוכתב לפרוטוקול הדיון והשלכות לא הוסברו לה. לעומתה, הגבר טען כי מדובר בפגם טכני בלבד ומדובר היה בדיון ארוך, שפרטיו אמנם לא באו לידי ביטוי בפרוטוקול, אך הוא ארך 3.5 שעות והמערערת לקחה חלק אקטיבי ואישי במשא ומתן.
"מדובר בפגם מהותי שאינו ניתן לתיקון, גם לא על ידי הבאת ראיות חיצוניות באשר להתנהלות באולם בית המשפט", קבעו השופטים סגנית הנשיא ורדה פלאוט, השופט אברהם סתיו והשופטת צביה גרדשטיין פפקין וקיבלו את הערעור.
פסק הדין בוטל והסכם הממון הוחזר לבית המשפט למשפחה כדי להמשיך לדון בתביעות שני הצדדים. הגבר חויב בהוצאות בסך 10,000 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה