משפט

מהפכה בקנסות החניה: אלה התשלומים שיבוטלו

שר המפשטים פרסם הבוקר תזכיר לגופים המחלקים קנסות על עבירות חניה ובו התייחסות לחוק החדש שמבטל אחוזים גדולים מהסכום שנאלצו הנהגים לשלם עד  כה
מערכת ice |  2
קנסות לנהגים (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, unsplash)
סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער פרסם תזכיר תקנות שיחייבו רשויות שמפעילות מערך הודעות מקוונות (מסרונים, דוא"ל) להודיע לגבי ביצוע עבירות תעבורה ועבירות קנס גם באמצעות מסרון לנייד.
במצב הנוכחי שבו מסתמכים על משלוח דואר פיזי - אם הקנס לא התקבל ע"י התושב חובת ההוכחה היא עליו, כתוצאה מכך לתושבים רבים הקנסות תפחו מבלי שידעו שנקנסו.
בעקבות תלונות רבות שהתקבלו על תקלות שהביאו לאי קבלת ההודעה בדואר, ועל הקושי להוכיח שאי קבלת ההודעה היתה מסיבות שאינן תלויות בהם, גיבש שר המשפטים תקנות שיחייבו את רשויות האכיפה שמפעילות מערך הודעות מקוונות ליידע בהודעה מקוונת את הנקנס בהודעת הקנס או בהזמנה למשפט.
כיום, בהתאם להוראות סעיף 67 לחוק העונשין, אם אדם לא משלם קנס במועד, לרבותקנס במקרה של עבירת חניה, מתווספת  לו כאמור, תוספת פיגור בשיעור של חמישים אחוזים מהקנס או מחלקו. בנוסף לכך, כל שישה חודשים מחלוף מועד אי תשלום הקנס, מתווספת לקנס תוספת פיגור בשיעור של חמישה אחוזים.
במסגרת החוק החדש, מוצע לתקן את פקודת התעבורה ולהפחית את תוספת הפיגורים על קנסות חניה מ-50% ל-35%, פלוס תוספת של 5% עבור כל חצי שנה נוספת של איחור בתשלום, דבר שיפחית סכומים משמעותיים לעוברים על החוק.
השר סער: "בקדנציה האחרונה פעלתי במישורים מגוונים כדי לצמצם עוולות הקשורות בגביית קנסות וחיובים מאזרחים אשר גרמו לתפיחה לא הגיונית של החוב. קידמתי תיקון היסטורי להפחתת ריביות הפיגורים והובלתי לשינוי שיטת הגבייה חסרת הפרופורציה בכביש 6 כבר בחידוש הזיכיון הקרוב.
תזכיר התקנות שפרסמתי היום מהווה המשך ישיר לקו שהובלתי במטרה להפוך את הליכי הגבייה להוגנים יותר ומאוזנים יותר, אני תקווה כי שר המשפטים הבא ישכיל להמשיך בשינויים הללו שייטיבו עם אזרחי ישראל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא הבנתי איזה תשלומים יבוטלו
    מהפכה ? באמת ? 11/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם קראתי נכון מדובר בסך הכל בהפחתה של הקנס מ50% ל 35%. זה הפחתה ולא ביטול. ביטול זה להוריד לאפס. גם ההפחתה הזו זה לא משהו דרמתי במיוחד. נניח הקנס המקורי 500 שקל. אז התוספת לפי 50% זה 250 שקל. ולאחר השינוי זה 175 שקל. כלומר 75 שקל פחות. זה הכל. קשה להגיד שזה סכומים משמעותיים
    סגור
  • 1.
    תגובה
    דוד 11/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב"ה מעריך אותו מאוד ועם ראש על הכתפיים. אף אחד לא עשה תקדים כמו שהוא עשה. מברך אותו שיצליח בהכל אמן ואמן.
    סגור