נדל"ן ותשתיות
בשורה רעה לנהגים: הכביש הזה יסכן אתכם בקנס כבד
"נתיב פלוס" חדש בכביש 1 לירושלים, ממחלף דניאל עד לכניסה למנהרת הראל. הנתיב החדש ישרת עשרות אלפי נוסעות ונוסעים בתחבורה הציבורית – 400 אוטובוסים ביום חול, ועוד 500 אוטובוסים ביום ו', ועוד אלפי משתמשות ומשתמשים שיסעו יחד בנסיעה שיתופית, האכיפה תחל בקרוב
תתכוננו לעמוד פחות בפקקים. ב-2 בדצמבר 2022 ייפתח בכביש 1 למזרח "נתיב פלוס" לתחבורה ציבורית ושיתופית (קארפול, רכב שחולקים 3 לפחות, כולל נהג/ת), שיעקוף את הפקקים ויקצר את זמן הנסיעה לירושלים. הנתיב החדש ישרת עשרות אלפי נוסעות ונוסעים בתחבורה הציבורית – 400 אוטובוסים ביום חול, ועוד 500 אוטובוסים ביום ו', ועוד אלפי משתמשות ומשתמשים שיסעו יחד בנסיעה שיתופית.
"נתיב פלוס" באורך 26 ק"מ בין מחלף דניאל עד לכניסה למנהרת הראל, יפעל בימי ראשון-חמישי בשעות העומס בבוקר (שבהן אסורה תנועת משאיות במקטע), בין 06:30 ל-09:30, ובימי שישי בין השעות 12:00 עד 17:00 בצהריים, לפני כניסת השבת. בשאר השעות הנתיב יהיה פתוח לנסיעה לכל משתמשות ומשתמשי הדרך.
משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, החל בעבודות צביעת הנתיב הלילה סמוך למחלף שער הגיא, בהשתתפות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מרב מיכאלי, מנכ"לית המשרד, מיכל פרנק, מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית רן שדמי ובכירי משרד התחבורה. יודגש, כי רק לאחר השלמת העבודות תחל משטרת ישראל באכיפה, ונסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין – תגרור קנס של 500 שקל.
"נתיב פלוס" בכביש 1 הוא חלק מ"תכנית המיליון", שיזמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, ואושרה פה אחד בממשלה בחודש יוני. במקביל לפתיחת כביש 16, המשמש ציר כניסה נוסף לשכונות דרום ירושלים ומערבה, השלים בחודשים האחרונים המשרד את עבודות התכנון ההנדסי והבטיחותי מול מהנדסי התנועה ומשטרת ישראל, כדי לאפשר את פתיחת הנתיב בימין הכביש. לאחר סיבוב מוצא ישתלבו האוטובוסים בנתיב הקיים המיועד לתחבורה ציבורית בלבד, עד לכניסה לבירה. יודגש, כי מקטע זה אינו פתוח לתחבורה שיתופית.
משרד התחבורה מציע מגוון חלופות יעילות ומהירות לרכב הפרטי בנסיעה לירושלים. אוטובוסים: מערך קווי האוטובוס תוגבר בעוד 115 נסיעות ביום לירושלים מיישובים במרכז, בשפלה ובדרום: חולון, בת ים, רמלה, רחובות, ראשון לציון, קריית גת ועוד. רכבת ישראל מפעילה לירושלים קווים מהירים ממודיעין, ומהרצליה דרך תל-אביב ונמל התעופה בן גוריון.
לרשות הנוסעים מספר אפשרויות "חנה וסע": חניון שפירים מציע כ-3,000 מקומות חנייה, קווים ישירים למרכז ירושלים ושירות היסעים חינם ממרכז תל אביב. חניון תחנת הרכבת בפאתי מודיעין מציע כ-1,000 מקומות חניה, וקו רכבת מהיר לירושלים ולתל אביב; חניון חנה וסע בראשון לציון, כ-600 מקומות וקו אוטובוס ישיר לתל-אביב ולרמת גן.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי: ״אחרי עשור של הזנחה שהפכה את התחבורה הציבורית לחצר האחורית של מדינת ישראל, עשינו היפוך פירמידה שהופך את התחבורה הציבורית להיות VIP. התחייבתי ל 150 קילומטר של נת״צים, נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית השנה, והנה אנחנו צובעות וצובעים הערב את הנת״צ הכי ארוך במדינה שמוביל לעיר הבירה שלנו ירושלים- 26 קילומטר ועוד 22 שיהיו כבר החודש. העשור הבא חייב להיות העשור של התחבורה הציבורית. זאת הדרך היחידה להוציא את ישראל מהפקק. מי שלא יבוא או תבוא אחרי, אסור להם להפסיק את המהפכה הגדולה שעשינו בתחבורה הציבורית במדינת ישראל, להפוך אותה לאופציה איכותית, אמינה וזמינה לכל אחת ואחד״.
מיכל פרנק, מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "משרד התחבורה מקדם בעקביות מדיניות לעודד תחבורה ציבורית ושיתופית, באמצעות השקעה חסרת תקדים בתשתיות לתחבורה ציבורית ובתוספות שירות במאות מיליוני שקלים. ההעדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית ב'נתיב פלוס' מהווה ניצול חכם וצודק יותר של תשתיות לאומיות".
ניסים פרץ, מנכ״ל חברת נתיבי ישראל: ״חברת נתיבי ישראל מהווה את הזרוע הביצועית של משרד התחבורה בקידום תכנית המיליון לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית וקידום פתרונות לתחבורה שיתופית. כל זאת במטרה להקל על עומסי התנועה בכבישי הארץ ולהקל על הגודש. תחילת העבודות לסימון נתיב רב תפוסה בכביש 1 מסמלות אבן דרך נוספת במימוש החזון ליצירת שינוי עמוק בתרבות הנסיעה בקרב משתמשי הדרך.״
עוד ב-
בכל מקום שבו נפתח נת"צ או נר"ת נרשמה ירידה דרמטית בזמני הנסיעה בתחבורה הציבורית. כך למשל, נרשמה ירידה של 62% בזמני הנסיעה בשעות הבוקר ב"נתיב פלוס" בכביש 20 ממבוא אילון עד למחלף השלום, 12 דקות בלבד לעומת 31 דקות בנתיב הרגיל.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(12):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
10.איזה אדם נורמלי נוסע לירושלים? (ל"ת)ק. פריש 08/2023/04הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.השרה מרב מיכאלי???א יבי 07/2023/15הגב לתגובה זו0 0מרב מיכאל כבר לא שרה מזה חצי שנה ויותרסגור
-
8.צריך לקרוא לזה מחדל הנת״ציםאיתמר 11/2022/28הגב לתגובה זו1 0ההזויה הזו עושה נת״צים איפה שאין פקקים, ועל ידי גריעת נתיבים מהתחבורה הפרטית פתאום נהיו פקקים. מי שיחליף אותה יהיה חייב להיות עם ביצים לבטל את כל הנזק שהיא עשתה. בשביל שאנשים יסעו בתחבורה ציבורית צריך אוטובוס כל חמש דקות, במקום זה היא רוצה שנתקע בפקקים.סגור
-
7.פמיניסטיות ועבדיםמפליצות ומפליצים 11/2022/26הגב לתגובה זו1 0פרוגרססגור
-
6.את מהפכת הנתצים החל סמוטריץ! וכמובן שכולם קיללו אותואחד העם 11/2022/18הגב לתגובה זו2 1מיכאלי שוב מוכיחה את האפסות שלה, לא מזכירה את סמוטריץ ומציגה כאילו הכל עבודה שלהסגור
- טען עוד
-
5.נתיב מיוחד ל 115 אוטובוסים ביום?מיכאל 11/2022/14הגב לתגובה זו1 1נתיב מיוחד ל 115 אוטובוסים ביום? כלומר נתיב שלם לאוטובוס שעובר כל 10דקות בממוצע?סגור
-
בשביל שאנשים יסעו בתחבורה ציבורית צריך תחבורה ציבוריתאיתמר 11/2022/28הגב לתגובה זו2 0נסעתי חודש בתחבורה ציבורית. הבעיה העיקרית היתה שהיה אוטובוס פעם בחצי שעה והייתי צריך להחליף ארבעה אוטובוסים בשביל להגיע מראש העין לחולון, נסיעה של 20 ק״מ. במקום נסיעה של 40 דק׳ ברכב הפרטי לקח לי שעה ושלושת רבעי. ולא בגלל הנת״צים, אלא בגלל שאין אוטובוסים. אז במקום לשפר את האוטובוסים שיהיו כמו רכב פרטי, מדרדרים את הרכב הפרטי שיהיה כמו אוטובוסים ונצטרך ליסוע גם בו שעה ושלושת רבעי. חלם בהתגלמותה.סגור
-
4.ההזוייה הזו כותבת גם כתבות בעיתוןגם גם 11/2022/14הגב לתגובה זו4 1ממש לא נתגעגעסגור
-
3.ממשלת זדוןיוספוביץ' 11/2022/14הגב לתגובה זו6 2ממשלה של אוייבי העם שונאי הציבור ועושקי באזרחים.סגור
-
2.אני חייב קלונקס דחוףדני 11/2022/14הגב לתגובה זו5 0השתגעתי מהכתבה נוסעות ונוסעים צובעות וצובעים משתמשים ומשתמשות ...... ..........סגור
-
כשיש צרת תחבורה "נעל" אז לא מדברים עברית תקנית. פמיניזם (ל"ת)גבריאל 11/2022/23הגב לתגובה זו2 2סגור
-
1.כביש 16בן 11/2022/14הגב לתגובה זו4 0השדידה של כסף מהציבור ממשיכה יפה מאוד. ואפילו עלתה מדרגה, משתתף בצער הציבור ,סגור