משפט

בני זוג טוענים כי צבא ארה"ב חטף את התינוק שלהם

ג'ושוע מאסט, חייל מארינס לשעבר ועורך דין של יחידת הנחתים בהווה, מואשם במספר סעיפים הנוגעים לאימוץ מפוברק של ילדה אפגנית
מערכת ice | 
חיים אמריקאים בקאבול (צילום U.S. Central Command Public Affa)
חייל מארינס שעזר לזוג אפגני להביא ילדה צעירה לאמריקה לצורך טיפול רפואי במהלך נסיגת החיילים האמריקאים בשנה שעברה, הואשם בחטיפת הילד. בתביעה שהוגשה בחודש שעבר, בני הזוג טענו כי עורך הדין של חיל הנחתים, ג'ושוע מאסט, נתן לפקידים דרכון אפגני עבור הילדה שנשאה את שם המשפחה שלו, כשהביא את המשפחה לוושינגטון די.סי באוגוסט 2021.
חמישה ימים לאחר שהגיעו לאדמת ארה"ב, מאסט חזר עם מסמכי משמורת שקיבל שנים קודם לכן ולקח את הילד. התביעה מאשימה את מאסט ואשתו סטפני בכליאת שווא, קשירת קשר, הונאה ותקיפה. הילדה, כיום בת שלוש וחצי, חולצה לאחר פשיטה של ​​הכוחות המיוחדים של ארצות הברית שהרגה את הוריה וחמשת אחיה ב-2019. לאחר מכן, נפגשה שגרירות ארה"ב בקאבול עם נציגים מהצלב האדום, ממשלת אפגניסטן והצבא האמריקני, כולל מאסט. הם הגיעו להסכמה, כי ארה"ב נדרשת לעשות הכל כדי לאחד את הילדה עם משפחתה. למרות זאת, מאסט עתר לבית המשפט לנוער וליחסי פני, בבקשה למשמורת על הילד. בנובמבר 2019, צו המשמורת של וירג'יניה ניתן לאחר שהמאסטס טענו שממשלת אפגניסטן התכוונה לוותר על סמכות השיפוט על הילדה - למרות שהממשלה מעולם לא עשתה זאת.
בערך באותו זמן, הצלב האדום מצא את בן דודה של הילדה ואשתו, ואיחד איתם את התינוקת באפגניסטן. מאסט חשש שהילדה נמצאת ב"מצב מסוכן מבחינה אובייקטיבית" והתעקש כי היא צריכה לעבור טיפול בארה"ב. הגבר האפגני שמגדל אותה כעת עבד בתחום הרפואי, ולא חשב שצלקות הכוויה שלה, פציעת רגליה ותגובות אלרגיות מסתוריות היו מסכנות חיים או חמורות כפי שתיאר מאסט. בני הזוג סירבו לשלוח את התינוקת.
זה השתנה מאוחר יותר באותו קיץ כאשר הטליבאן תפס את השלטון באפגניסטן. מאסט יצר שוב קשר עם בני הזוג ואמר להחזיר את התינוקת לארה"ב והפעם הם הסכימו. כשהגיעו לוושינגטון הוציא מאסט דרכון אפגני שהכיל תמונה של הילדה עם שם משפחתו. אישה, שכינתה את עצמה עובדת סוציאלית הגיעה והודיעה לבני הזוג שהמאסטים הם האפוטרופוסים החוקיים של הילדה. לאחר מכן, הילדה נלקח למכוניתו של מאסט, שם המתינה אשתו, נטען בתביעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה