קריפטו

אפגניסטן עוקפת את הסנקציות הכלכליות באמצעות קריפטו

המדינה ששרויה תחת שלטון הטאליבן מאז חודש אוגוסט ואזרחיה מוגבלים למשוך סכום של 200 דולר לשבוע, מנסה למצוא דרכים לכלכל את עצמה כאשר יוזמה של אחד מבתי הספר במדינה מייצרת שימוש במטבעות קריפטו
מערכת ice | 
ילדה אפגנית (צילום Pixapay)
באמצע העיר בזאר במערב אפגניסטן, ארזו אקרימי מוציאה את הסמארטפון שלה, ולאחר כמה הקשות על המסך, מחליפה מטבע קריפטוגרפי עבור צרור של מזומנים קשים. אקרימי, בת ה-19, היא אחד מ-100 הסטודנטים בהראת, אפגניסטן, שמקבלים כ-200 דולר בחודש במטבעות קריפטוגרפיים מאז ספטמבר. הסכום הזה, שאותו היא ממירה בלשכת חליפין לאפגניות, חיוני עבור שכר הדירה וכדי לעזור להאכיל את משפחתה בת שש הנפשות.
מאז חזר הטליבאן לשלטון במדינה אוגוסט, כלכלת אפגניסטן כמעט קרסה והמדינה נתונה במשבר שנגרם כתוצאה מתפיסת נכסים של מיליארדי דולרים על ידי ארצות הברית, שהוציאה את חייליה לאחר 20 שנות כיבוש צבאי. ההחלטה של ​​מוסדות פיננסיים בינלאומיים להשעות מימון לאפגניסטן הפכה עוד יותר את התחייה הכלכלית לכמעט בלתי אפשרית, והבידוד הדיפלומטי של האמירות האסלאמית של אפגניסטן, כפי שממשלת הטליבאן מכנה את המדינה, לא עזר למטרה.
אבל המטבעות הדיגיטליים והארכיטקטורה המבוזרת שלהם, אטומה לסנקציות בינלאומיות, מאפשרות לקומץ צעירים אפגנים להימנע מהמשבר הגרוע ביותר. "זה היה מאוד מפתיע עבורי לגלות שאפשר להשתמש בזה באפגניסטן", אמרה אקרימי לסוכנות הידיעות AFP. "זה היה ממש מועיל".
השלוחה האמריקאית 'Code To Inspire' נוסדה כדי ללמד תכנות מחשבים לנשים בהראת, אבל גישת ההיי-טק שלה עוזרת כעת גם לסטודנטים להשיג כספים במדינה המקופחת מבחינה כלכלית, כל זאת בזמן שהעברות בנקאיות לאפגניסטן הן כמעט בלתי אפשריות כרגע בגלל סנקציות מערביות.
אבל גם מי שיש לו כסף בבנק מתקשה להוציא אותו החוצה - אנשים מוגבלים למשוך סכום שווה ערך של 200 דולר לשבוע, ועסקים 2,000 דולר. לקוחות צריכים לעמוד בתור שעות אפילו עבור עסקאות אלו. העברות מטבעות קריפטו אפשרו לעקוף את המכשולים הללו תוך הבטחה שכל תרומה תגיע לאלה הזקוקים לה ביותר, אמר המייסד של המייזם, פרשטה פורו ל-AFP.
"קריפטו היא דרך מדהימה להתגבר על כל מיני סנקציות פוליטיות וכלכליות, אבל גם כלי שיכול לשנות את חייהם של אנשים החיים במשטר סמכותי", אומר האמריקאי, שהוריו נמלטו מאפגניסטן בשנות ה-80.
כדי להבטיח את הביטחון הפיננסי של תלמידיה, בית הספר נמנע מלשלם בביטקוין, שהוא מטבע הקריפטו המוכר ביותר שמחירו משתנה באופן קבוע. במקום זאת, הוא מעדיף את ה-BUSD, מה שנקרא "stablecoin" (מטבע יציב) שמחירו מגובה על ידי הדולר האמריקאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה