תקשורת ומדיה

נשיא אפגניסטן ברח עם מיליוני דולרים? זו הטענה שלו

האיש החזק במדינה שנפלה לידי הטאליבן, אשרף גאני, מכחיש את הבריחה מהמדינה עם סכום המוערך ב-169 מיליון דולר: "אשתי ואני הקפדנו על הכספים האישיים שלנו. הכרזתי בפומבי על כל הנכסים שלי, העוזרים הקרובים שלי מוכנים להגיש את כספם לביקורת ציבורית"
כפיר אדר |  1
אשרף גאני (צילום Patrick Tsui FCO)

בימים שלאחר נפילת קאבול לידי הטאליבן בעקבות נטישת ארצות הברית, הופצו דיווחים כי אשרף גאני, שהיה עד אז נשיא אפגניסטן, נמלט מהמדינה יחד עם מזוודות העמוסות במיליוני דולרים במזומן, בזכות מידע מוקדם שהיה לו לפני שאיפשר לו לארגן את הנטישה עם 'ריפוד' בלתי נתפס. לדברי גאני, הדיווחים הללו אינם נכונים.

בהודעת לעיתונאים שהתפרסמה לאחרונה, הגיב גאני למבקרים על תגובתו ליציאת ארה"ב מאפגניסטן, מבקרים שכוללים במקרה את הנשיא ג'ו ביידן. גאני הסביר: "חייב לעם האפגני הסבר לעזיבה פתאומית של קאבול ב-15 באוגוסט לאחר שהטליבאן נכנס לעיר במפתיע, עזבתי בהמלצת אבטחת הארמון שיעצו לי כי להישאר בסיכון לצאת לאותה לחימה רחוב-ברחוב הנוראה בה סבלה העיר במהלך מלחמת האזרחים של שנות התשעים. עזיבת קאבול הייתה ההחלטה הקשה ביותר בחיי. אבל אני מאמין שזו הייתה הדרך היחידה לשמור ולהציל את קאבול ואת 6 מיליון אזרחיה".
גאני הכחיש גם דיווחים על כך שהוא נמלט מהמדינה עם 169 מיליון דולר במזומן, דיווחים שאוששו על ידי דובר שגרירות רוסיה. אבל בהצהרתו אמר גאני שזה לא כך: "אני חייב להתייחס כעת לטענות חסרות שחר שכאשר עזבתי את קאבול לקחתי איתי מיליוני דולרים השייכים לעם האפגני. האשמות האלה שקריות לחלוטין וקטגוריות. שחיתות היא מכה שהכבידה את המדינה שלנו במשך עשרות שנים והמאבק בשחיתות היווה מוקד מרכזי במאמצי כנשיא. ירשתי מפלצת שלא ניתן היה להביס בקלות או במהירות".
"אשתי ואני הקפדנו על הכספים האישיים שלנו. הכרזתי בפומבי על כל הנכסים שלי. ירושת המשפחה של אשתי נחשפה גם היא ונשארה רשומה במולדתה לבנון. אני מברך על ביקורת רשמית או חקירה פיננסית בחסות האו"ם או כל גוף עצמאי מתאים אחר שיוכיח את אמיתות דברי כאן. העוזרים הקרובים שלי מוכנים להגיש את כספם לביקורת ציבורית, ואני הייתי מעודד ומפציר בבכירים לשעבר ובאישים פוליטיים לשעבר לעשות את אותו הדבר".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעניין מי תפר לו את התיק? אולי מנדלבליט
    אבי המקורי 09/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמר גם: לא יהיה כלום כי אין כלום. ואמר גם: העם בעדי ורק אני ימין אמיתי.
    סגור