משפט

"הולילנד בית שמש": המיליונר החרדי תובע את המהנדס והעירייה

לאחר שהשקיע מיליונים בפרויקט לא חוקי שהוחרם, איש העסקים של קהילת סאטמר תובע את המעורבים בפרשת הנדל"ן שהסעירה את בית שמש
מערכת ice | 
קהילת סאטמר בבית שמש (צילום פלאש90)
שלושה חודשים לאחר שהושת עליו גזר דין של 9 חודשי עבודות שירות, מהנדס העיר בית שמש לשעבר דני צרפתי עומד כעת מול תביעה של איש העסקים החרדי אברהם יהודה רוזנברג, שמימן בעשרות מיליוני שקלים את הפרויקט הידוע לשמצה שזכה לכינוי "הולילנד בית שמש".
רוזנברג תובע על סך של 70 מיליון שקל את צרפתי, ויחד איתו את עיריית בית שמש, רשות מקרקעי ישראל, מתכנן העירייה לשעבר מרדכי חורש, והיועץ המשפטי לעירייה לשעבר עו"ד מיכאל גסטוירט. כך דווח בעיתון כלכליסט.
רוזנברג, איש עסקים יהודי-אמריקאי, מראשי קהילת חסידות סאטמר בברוקלין, טוען שנענה לדרישת האדמו"ר לתמוך בהקמת שכונת מגורים עבור אברכי סאטמר בישראל. לאחר שאיתר באמצעות נאמן קרקע בבית שמש, רכש אותה בשנת 2017 תמורת 27 מיליון שקל. במשך השנים הבאות השקיע יותר מ-40 מיליון נוספים עבור קידום הפרויקט.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין ברוך כצמן ויניב לוי ממשרד AYR, ועורכי הדין אוהד שלם, יעקב כרם ויעלה שחר ממשרד שלם־כרם, טוען רוזנברג כי מספר שנים לפני שנרכשה הקרקע על ידו, היא כבר קיבלה היתר בנייה עבור בניית אולמות, מרפאות ודירות פנימייה.

עיריית בית שמש (צילום פלאש90)
נזכיר כי בכתב האישום שניתן ביולי האחרון, יזמים וקבלנים עמדו בקשר עם הבכירים בעירייה בשנים 2018-2010 כדי לקדם את המיזם. מתחת לאף הצליחו היזמים להתעלם מחוקי התכנון והבנייה, וביצעו הלבנת הון ועבירות מס חמורות אחרות.
עוד הואשמו – סגן ראש העיר בית שמש לשעבר משה מוטנג, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. מוטנג הואשם בניגוד עניינים כאשר קידם את היתרי הבנייה למען חברו הטוב עו"ד שללמה אייזנשטיין, אחד מיזמי הפרויקט. מונטג הואשם בסעיפים רבים של מרמה והפרת אמונים.
מאז המיזם המושחת בבית שמש הוחרם על ידי המשטרה ורוזנברג מלין על כך שמיליוני שקלים ירדו לטימיון. התיק נחקר על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) במשטרה, יחד עם פקיד שומה חקירות ירושלים, מע"מ רמלה והרשות לאיסור הלבנת הון.
עיריית בית שמש מסרה בתגובה כי את דבריה היא תגיד בבית המשפט.
עו"ד ד"ר קובי קפלנסקי מסר בשם דני צרפתי כי "באופן תמוה התביעה לא הוגשה נגד המעורבים המרכזיים בפרשה. את יתר טענותיו של צרפתי נפרט בבית המשפט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה