משפט

קופת חולים מכבי מסתבכת? תביעה ייצוגית ב-119 מיליון שקל

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב אישר תביעה ייצוגית כנגד קופת החולים מכבי המוערכת בכ-119 מיליון שקל. לטענת התובעים, מכבי גבתה סכום מלא עבור שב"ן כאשר סיפקה שירותים חלקיים
מערכת ice | 
קופת חולים מכבי (צילום shutterstock, freepik)
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב אישר הגשת תביעה ייצוגית כנגד קופת חולים מכבי המוערכת בכ-119 מיליון שקל. התביעה, המיוצגת על ידי עורכי הדין ליאור להב, יקיר שעשוע והדר סטמפו, טוענת כי קופת חולים מכבי גבתה תשלומי שירותי בריאות נוספים (שב"ן) בתחילת סגרי הקורונה אולם בפועל סיפקה רק חלק מהשירותים.
מכבי שירותי בריאות ביקשו לדחות את הבקשה לאישור התביעה הייצוגית בטענה כי חברי הקבוצה פשוט לא ביטלו את חברותם בשב"ן וכל עוד החוזה בין הצדדים קיים לא מדובר בהתעשרות שלא כדין.

"העובדה כי מכבי כפופה למשרד הבריאות, אין בכך כדי לקבוע שהיא אינה 'עוסק' שכן שיקולי מכבי הם שיקולים עסקיים-תחרותיים-מסחריים-כלכליים. בתקופת סגרי הקורונה ניתנה לחברי השב"ן זכות למתן שירותים חלקיים בלבד אולם נגבו מהם תשלומי חבר מלאים", כך הסבירה את החלטתה סגנית נשיאת בית הדין לעבודה בתל אביב, השופטת אריאלה גילצר כץ.
"עקב מצב דברים זה נוצרו בתוכנית השב"ן עודפים בשיעור של 150 מיליון שקל בחציון הראשון של 2020 (תקופת הסגרים) ועודפים אלה פחתו לכדי 118 מיליון שקל בשנת 2020", המשיכה השופטת והדגישה כי "העולה מהאמור כי עיקר העודפים נותרו בידי המשיבה ולא הוחזרו לחברי השב"ן".
עו"ד ליאור להב, בא כוח התובעת הייצוגית מסר בתגובה: "החלטת בית הדין היא אבן דרך משמעותית בדרכם של בתי המשפט להתמודד עם ניסיונם הלא ראוי של עסקים לגלגל את הפסדי הקורונה לכתפי הלקוחות שלהם".
 
ממכבי שירותי בריאות נמסר: "נדגיש כי כל עודף של הכנסות על הוצאות בשב"ן חוזר אל חברי השב"ן, כפי שציין גם משרד הבריאות. כך היה בעבר וכך יהיה גם בעתיד. חברי השב"ן הם הנהנים היחידים מכל עודף שכזה, שעל פי הוראות החוק אינו מגיע, ואינו יכול להגיע, לקופתה של מכבי. עוד יש לציין כי מדובר בנושא שרלוונטי כלל קופות החולים".
יש לציין כי מי שנכלל בתביעה הייצוגית הינם לקוחות "מכבי כסף", "מכבי זהב" ו"מכבי שלי" ששילמו בין ה-15 במרץ 2020 ועד ל-17 במאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה