משפט

התאבדות הסמנכ"ל: נחשפה התביעה שכנראה דחפה אותו לקפוץ

בחודש שעבר הגישו בעלי מניות תביעת ענק ייצוגית בסך 1.2 מיליארד דולר, שאחד הנתבעים בה באופן אישי היה ראש הכספים לשעבר של Bed Bath & Beyond, גוסטבו ארנל, שקפץ אל מותו ב-2 בספטמבר מהקומה ה-18 בלי להשאיר מכתב לקרוביו. הניו יורק פוסט חושף פרטים על התביעה
מערכת ice | 
צילום CNN
נחשף תוכנה של תביעת ענק ייצוגית שכנראה שיחקה תפקיד מרכזי בהתאבדות המסוקרת של סמנכ"ל הכספים ברשת הקמעונאות האמריקאית Bed Bath & Beyond, גוסטבו ארנל. 
גוסטבו ארנל נפל אל מותו ב-2 בספטמבר 2022 מהמרפסת שבקומה ה-18 ברחוב לאונרד 56 (הידוע בכינויו "בניין ג'נגה"). החוקרים עדיין מניחים כי מדובר בהתאבדות. ארנל היה אחד היעדים של תביעה ייצוגית בנוגע להפיכת המניות של Bed Bath & Beyond למזימת ההונאה "משאבה אנד מזבלה" (Pump and dump).
ב-23 באוגוסט הוגשה תביעה בסך 1.2 מיליארד דולר כנגד מספר נתבעים, שאחד מהם היה גוסטבו ארנל המנוח באופן אישי: הנתבעים הנוספים היו: רשת Bed Bath & Beyond, בנק ג'יי.פי מורגן ומיליארדר בשם ריאן כהן, משקיע גדול לשעבר ב-Bed Bath & Beyond, שהשקיע כספים בתרמית המניות לכאורה. התביעה, שהגישו בעלי מניות, הועברה לאחרונה למשרד עורכי דין חדש, אם כי מומחים משפטיים מפקפקים בסיכויים שלה בבית המשפט, לפי הניו יורק פוסט.
בינתיים, התביעה הייצוגית - שכמה דיווחים בתקשורת ציינו כתורמת ללחץ שאיתו התמודד ארנל כסמנכ"ל הכספים של החברה הנתונה בצרות פיננסיות - הוגשה ב-23 באוגוסט על ידי עורך דין שבסיסו בפולס צ'רץ', וושינגטון. התובע, עורך הדין פנגצ'נג סי, המתמחה בדיני הגירה, סירב להגיב על "התדיינות מתמשכת" באימייל ל"ניו יורק פוסט". הוא גם אמר שהוא מבין כי "זהו גיהנום רגשי עבור משפחתו של גוסטבו ארנל... אני רוצה להביע את אהדתי ותנחומיי על אובדן משפחתו של מר ארנל".
התלונה, שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון הבירה, מבקשת מעמד של תובענה ייצוגית וטוענת שסי ואשתו הפסידו 106,480 דולר בגלל תוכנית בישול מניות שרקחו ארנל והמשקיע הגדול בחברה, ריאן כהן. האחרון מכר את מניותיו בין ה-16 ל-17 באוגוסט לפני שהמניה קרסה, והכניס 68 מיליון דולר. באותם יומיים, לפי התביעה, מכר ארנל יותר מ-55,000 מניות בשווי של 1.4 מיליון דולר, לפי הגשת ניירות ערך - עסקאות שלטענת ההגשות היו חלק מתוכנית מסודרת מראש שהוקמה באפריל.
אולם ב-6 בספטמבר שכר התובע סי את משרד עורכי הדין כהן מילשטיין סלרס אנד טול, המתמחה בליטיגציה ייצוגית, כדי לקבל לידיה את התיק, לפי הודעה פומבית. כעורך הדין סי למד איך פועלים מנגנוני התביעה הייצוגית, הוא החליט לפרוש מתפקידו כתובע וגם עורך דין.
בתלונה נטען כי לארנל הייתה תקשורת אינטנסיבית עם ג'יי פי מורגן וכהן על "יצירת טירוף רכישה של מניות [של החברה]", וכי הבנק למעשה סייע לארנל ולכהן "להלבין את ההכנסות מההתנהגות הפלילית שלהם". עם זאת, התביעה אינה מפרטת כיצד סי, משקיע בודד, קיבל את המידע: "התלונה לא חושפת את מקור המידע לגבי ההאשמות שהופך אותו לפגיע להדחה", אמר לניו יורק פוסט ריצ'רד שונשטיין, עורך דין לניירות ערך של טרטר קרינסקי ודרוגין, שאינו קשור לתיק.
 
היו בתביעה כמה טעויות מוזרות, אולי מחמת רשלנות: במקום אחר, התביעה כינה בטעות לאורך כל הדרך את הנאשם בשם "ארנל גוסטבו" ולא "גוסטבו ארנל". במקרה אחר, התביעה מתייחסת אל התובע סי כאל נקבה - טעות שתתוקן, לדברי עורך דינו. Bed Bath & Beyond מסרה באימייל ל"פוסט" כי היא "נמצאת בשלבים מוקדמים של הערכת התלונה, אך בהתבסס על הידע הנוכחי החברה מאמינה שהתביעות אינן מוצדקות". נציגי חברת ההשקעות של כהן RC Ventures סירבו להגיב כמו גם נציגי בנק ג'יי.פי. מורגן.
Bed Bath & Beyond היא רשת אמריקאית של חנויות סחורות מקומיות. הרשת מפעילה חנויות רבות בארצות הברית, קנדה, מקסיקו ופורטו ריקו, החברה, שנוסדה בשנת 1971, נמנית לפי ויקיפדיה בין ה-Fortune 500 ו-Forbes Global 2000.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה