משפט

אפל מוחרמת: למה בברזיל נאסרה מכירת מכשירי אייפון?

בברזיל החליטו להילחם בתופעת מכירת מכשירי סמארטפונים ללא מטען, וכעת אוסרים על מכירה של מכשירי אייפון במדינה. באפל לא מתרגשים מהעיתוי הלא נוח, השקת אייפון 14, ובטוחים כי ינצחו
מערכת ice | 
אייפון (צילום unsplash)
משרד המשפטים בברזיל החליט להילחם באפל, אך אפל מחזירה מלחמה. משרד המשפטים הברזילאי קנס את אפל ב-2.38 מיליון דולר בעקבות מכירת מכשירי החברה ללא מטענים ואף הורה עליהם לבטל את כל מכירות המכשירים החל מדגם אייפון 12 ועד לדגמים החדשים ביותר. טענתם, אפל מחסירה בכוונה רכיב נחוץ, המטען, בעת המכירה.
אפל בתגובה אמרה כי תערער על איסור מכירת האייפון ללא מטען ובמקביל תנסה לפעול מול הרשויות בברזיל על מנת שימצאו פתרון למצב. טענתה של אפל מדוע היא מוכרת את מכשיריה ללא המטען מכיוון שהוספת המטען בכל מכירה מגבירה את פליטת הפחמן ומטרת החברה היא לצמצם את הפליטה.
 
הרשויות בברזיל דחו את הטענה הזו וטענו שלא נמצאה שום עדות שמכירת סמארטפונים ללא מטען עוזרת כהוא זה בצמצום פליטת פחמן לאוויר. אפל רגועים ומהחברה נמסר כי "אנחנו כבר זכינו מספר פעמים בבית המשפט בברזיל ואנחנו בטוחים שהלקוחות שלנו מודעים לאופציות המרובות שלהם להטעין את המכשירים".
 
יש לציין כי ההחלטה של משרד המשפטים הברזילאי הגיעה יום אחד לפני ההכרזה של אפל לדגם האייפון החדש שלה, אייפון 14 על שלל דגמיו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה