משפט

האגרות המיותרות יופסקו: על מה לא תשלמו יותר ב-2023?

האגרות על הגשת בקשות ביניים בהליכים אזרחיים תופסק בפברואר 2023, השר גדעון סער: "ביטוח האגרה תקל על המתדיינים בשני מובנים - הכלכלי ואיזון פערי הכוחות"
מערכת ice | 
תשלומים (צילום Pixabay)
בעקבות פניית יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי, ולאחר שבחן עניין זה, הודיע היום (רביעי) סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער כי לא יחדש את הוראת השעה המחייבת תשלום אגרה בגין בקשות ביניים בהליכים אזרחיים.
תקנות בתי המשפט, מחייבות את עורכי הדין לשלם אגרה על כל בקשת ביניים המוגשת בהליך האזרחי. בעקבות פניית יו"ר לשכת עורכי הדין, בחן השר סער את הנושא יחד עם גורמי המקצוע במשרד המשפטים. השר סער החליט, כי משנקבע בתקנות סדר הדין האזרחי אשר נכנסו לתוקפן ב2021, כי על עורכי הדין להגיש את רשימת הבקשות שיגישו במהלך ההליך - פוחת באופן משמעותי החשש מפני בקשות סרק, ואין עוד הצדקה לחיוב באגרה. לכן, עם פקיעת הוראת השעה בפברואר 2023, לא תהיה חובה לשלם אגרה על בקשות ביניים.

השר גדעון סער הסביר: "אני משוכנע שהמהלך חיוני כדי להתאים את המצב המשפטי הנוכחי לתקנות סדר הדין האזרחי. יודגש כי ביטול האגרה תקל על המתדיינים בשני מובנים - במובן הכלכלי ובאיזון פערי הכוחות בין האזרחים למדינה, אשר פטורה מתשלום האגרה".
ראש הלשכה, עו"ד אבי חימי: "אני מודה לכבוד שר המשפטים גדעון סער על החלטתו החשובה והראויה. ההחלטה תקל על עבודתם של עורכי הדין, ובעיקר תחזק את זכותו של האזרח כי ינתן לו יומו בבית המשפט, ותתרום לעשיית הצדק ובירור כלל המחלוקות העולות במסגרת ההדיינות השיפוטית. זכות הגישה לערכאות היא זכות חוקתית, בסיסית ומוחלטת, ואין להצר אותה באמצעות אגרות על הליכים משפטיים. החלטת השר מסייעת בהגשמת זכותו של הציבור במובן המעשי ביותר, והיא מצטרפת ליוזמות נוספות של משרד המשפטים, לרבות המהפיכה שהוביל השר בחקיקת הדוקטרינה הידועה כ״פירות העץ המורעל״, ורפורמות אזרחיות נוספות, ועל כך אנו מברכים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה