משפט

דרמה בבג"ץ: היועמ"שית מסרבת בתוקף להצעת השופטים

היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, סירבה להצעת השופטים לבטל את מינויו הקבוע של השופט בדימוס מני מזוז ליו"ר הוועדה המייעצת לעניין מינויים ותפקידים בכירים, ולהפוך אותו באופן נקודתי רק לצורך מינוי הרמטכ"ל
מערכת ice | 
גלי בהרב-מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, סירבה היום (רביעי) להצעת השופטים לבטל את מינויו הקבוע של השופט בדימוס מני מזוז ליו"ר הוועדה המייעצת לעניין מינויים ותפקידים בכירים, ולהפוך אותו באופן נקודתי רק לצורך מינוי הרמטכ"ל.
הסירוב של בהרב-מיארה נמסר במהלך דיון בעקבות עתירה נגד המינוי שהגיש לבג"ץ ארגון "לביא". על פי העתירה, אם מזוז ימונה באופן זמני הוא יהפוך להיות תלוי בהרכב הממשלה. לפני כשלושה שבועות אישרה הממשלה את מינויו של מזוז לתפקיד לתקופה של 8 שנים. גלי בהרב-מיארה, החליטה כי אין כל מניעה למנות את מזוז בתקופה של ממשלת מעבר, החלטה שעוררה ביקורת רבה כלפיה.
מארגון לביא, שהגיש את העתירה נגד מינויו של מזוז, נמסר: "לא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל יהיו סטנדרטים משפטיים כפולים, סטנדרטים מחמירים לממשלת מעבר מהימין וסטנדרטים מקלים לממשלת מעבר מהשמאל. מינויו של השופט בדימוס מזוז בשלהי ממשלת המעבר היוצאת, לכהונה ארוכה של שמונה שנים, תכבול ללא צורך ושלא כדין את ידיה של הממשלה הנכנסת".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה