משפט

המספרים נחשפים: זה הסכום שקיבל עד המדינה כדיי להפליל את הבוס שלו

פרטים חדשים וסכומים מדויקים צפים בנוגע להסכם שנחתם בין המשטרה לבין עד מדינה שהפליל את ראש ארגון הפשיעה עודה קוקו קוטייר
מערכת ice | 
בית משפט (צילום vecteezy)
פרטים חדשים נחשפים היום בנוגע להסכמים שערכה המשטרה עם עד המדינה שהסכים להפליל את ראש ארגון הפשע עודה קוקו קוטייר ואנשים נוספים המקורבים אליו. עד המדינה היה חלק מן הארגון, אך לאחר שקיבל את תנאי ההסכם סיפק למשטרה את הפרטים הרלוונטיים שסייעו לה לעצור את ראש הארגון לפני כחמש שנים, במסגרת המבצע "אביב ערבי".
ההסכם נחתם במשטרת מחוז תל אביב וכלל קבלת סכום של 300 אלף שקל במזומן, לצד 50 אלף נוספים עבור כיסוי חובותיו של העד וסכום נוסף לכיסוי הוצאות משפטיות. בנוסף, במסגרת ההסכם סוכם כי העד ירצה חמש שנות מאסר בכלא על מעורבות ברצח העבריין אביחי וקנין. גם עבור ריצוי עונש זה קיבל סכום של 1,000 בחודש לקנטינה בכלא.
 
לצד הפללתו של קוטייר, עד המדינה הפליל מעורבים במספר תיקי פשיעה חמורה, דוגמת הרצח של אביחי וקנין, מרים גאנם ופיראס גאדי ואחרים. כמו כן, נדרש להתעמת מול ראשי ארגון אחרים בחקירה המשטרתית וסוכם כי לאחר שיעיד בבית המשפט יוכל לעזוב את הארץ, לכל מדינה שיחפוץ בה.
גם לאחר המעבר לחו"ל יקבל סכום כסף בסך 40 אלף שקלים, כדיי שיוכל לפתוח בחיים חדשים. לאחר מכן יקבל תשלום חודשי של 4,000 ש"ח למשך שנה בלבד.
 
יחד עם זאת, בצעד מפתיע הפרקליטות לא ראתה אופק להצלחה וענישה מהותית במשפט כנגד קוטייר ואנשי ארגונו ולכן חתמה על הסדר טיעון עמם. כתוצאה מכך לא נדרש עד המדינה להעיד במשפט כלל וזאת למרות ההסכם הנרחב והיקר שהמשטרה חתמה עמו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה