משפט

התפתחות בפרשת יונט: בכיר נוסף נחקר ברשות לניירות ערך

לאחר היו"ר לשעבר, משה כחלון, בעלי השליטה בחברת האשראי החוץ בנקאית ורואי החשבון, עתה נחקר באזהרה גם המשנה למנכ"ל וקצין הציות, יואב צבר, נחקר באזהרה בפרשת היעלמות עשרות המיליונים. עורכי דינו: "לא נטל דבר לכיסו"
מערכת ice | 
פרשת יונט קרדיט (צילום פלאש 90/ נעם רבקין פנטון, shutterstock)
התפתחות נוספת בפרשת יונט קרדיט ואי הסדרים בהיעלמותם של עשרות מיליוני שקלים, ונדבך נוסף בהתערבות הרשות לניירות ערך בחקירה. המשנה למנכ"ל בחברת האשראי החוץ בנקאית וקצין הציות, יואב צבר, נחקר באזהרה אף הוא לבדיקת אי הסדרים החמורים בחברה.
חקירתו מגיעה לאחר שהיו"ר לשעבר, משה כחלון, שכבר התפטר מאז התפוצצות הפרשה, כבר נחקר, כמו גם בעלי השליטה, והתפטרותו הדרמטית של המייסד שלמה אייזיק והביקורת החריפה של החברה על המהלך. רואי החשבון של החברה אף הם כבר נחקרו לבדיקה אם נעשתה עבירה פלילית או רשלנות מקצועית.

החשדות של הרשות לניירות ערך לכלל הנחקרים עד כה, חמורים מאוד וכוללים: גניבה, זיוף והלבנת הון כמו גם קבלת דבר במרמה ורישום כוזב במסמכי התאגיד. צבר עצמו אינו חשוד, כמו בעלי השליטה, בשימוש של מידע פנים.
עורכי דינו של יואב צבר: קובי ואורי גולדמן ומאור ברדיצ'בסקי מסרו כי "בשלב זה כמובן שלא ניתן למסור פרטים על החקירה המתנהלת, למעט הציון כי מרשנו משתף פעולה באופן מלא וכי הדיווח שלו הוא שהביא לחשיפת העניין. אנו סמוכים ובטוחים שבסוף החקירה יתברר שלא נפל רבב בפעולותיו. אין מחלוקת כי מרשנו לא נטל דבר לכיסו ומתוקף תפקידו דאג לחברה הציבורית ולציבור".
 
בתוך כך, רשות ניירות ערך פתחה במסע ביקורת רחב היקף בקרב החברות החוץ בנקאיות. מטרת הבדיקה היא לראות אם הגילוי שניתן בדיווחים של החברות האלה, אודות הסיכונים מתבצע.
באופן עקרוני הפיקוח על חברות האשראי החוץ בנקאי מצוי אצל הפיקוח על שוק ההון והביטוח אולם זה מגלה חולשה אכיפתית, מה שלא הותיר ברירה לרשות לני״ע אלא להיכנס לנושא ולבצע אכיפה בתחומי הגילוי ונאותות הדיווח. ברשות לני״ע טוענים כי הביקורת תוכננה מזמן אבל לא ניתן לנתק אותה מפרשות יונט קרדיט וגיבוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה