משפט

גוגל הפסידה בתביעת דיבה: תפצה את הפוליטיקאי בכחצי מיליון

גוגל תאלץ לפצות בכחצי מיליון דולר את סגן ראש הממשלה לשעבר של ניו סאות' (אוסטרליה), לאחר שסירבה להסיר סרטון יוטיוב שמכפיש אותו 
מערכת ice | 
גוגל הפסידה בתביעת דיבה (צילום pixabay, flickr)

בית משפט באוסטרליה הורה היום (שני) לגוגל לשלם למחוקק לשעבר 715,000 דולר אוסטרלי (515,000 דולר), בשל אוזלת ידה אל מול "קמפיין סרטונים בלתי פוסק, גזעני, משמיץ, פוגעני ומכפיש" שהעלה משפיען רשת ליוטיוב. כך עולה מדיווח של רויטרס.

לפי הפרסום, בית המשפט הפדרלי מצא שגוגל, הרוויחה כסף על שני סרטוני יוטיוב,  שלהם כמעט 800,000 צפיות, התוקפים את ג'ון ברילארו סגן ראש הממשלה דאז של ניו סאות' ויילס - המדינה המאוכלסת ביותר באוסטרליה.
 


בסוכנות הידיעות העולמית, מציינים כי החברה כבר נמצאה אחראית ללשון הרע בעבר, בעקבות מנוע החיפוש שלה אשר סיפק קישורים למאמרים בתוצאות חיפוש, אך פסק הדין של יום שני הוא אחד הראשונים שבהם החברה מוכרת כמוציאה לאור פעילה - באמצעות יוטיוב - של תוכן שהכפיש נבחר ציבור.


עוד דווח, כי בית המשפט קבע שיוצר התוכן ג'ורדן שאנקס העלה סרטונים שבהם הוא ממתג שוב ושוב את המחוקק ג'ון ברילארו "מושחת" מבלי לצטט ראיות מהימנות, וקורא לו בשמות שתוקפים את מורשתו האיטלקית, שלדברי השופט סטיב רירס, הם "לא פחות מדברי שטנה".

ברילארו עזב את הפוליטיקה שנה אחרי פרסום הסרטונים, עובדה שלפי השופט משמעותה היא כי "גוגל לא יכולה להתחמק מאחריותה לנזק המהותי שהקמפיין של מר שאנקס גרם".
 


שאנקס, שיש לו יותר מ-600,000 עוקבים ביוטיוב, הואשם גם הוא, אך הגיע להסדר עם הפוליטיקאי בשנה שעברה, במסגרתו נאלץ לערוך את הסרטונים ולפצות את נבחר הציבור בכ- 100,000 דולרים אוסטרלים. למרות זאת, השופט גרס כי היוטיובר "היה זקוק ליוטיוב כדי להפיץ את הרעל שלו, וגוגל הייתה מוכנה להצטרף למר שאנקס לעשות זאת כדי להרוויח הכנסות כחלק מהמודל העסקי שלה", ועל כן הרישע גם אותה. 

באוסטרליה, קיים דיון מתמשך בנוגע לשאלה האם יש להטיל אחריות על פלטפורמות מקוונות לתוכן לשון הרע שמוצג בהן. גוגל וענקיות אינטרנט אחרות טוענות שלא ניתן לצפות מהן באופן סביר לפקח על כל הפוסטים. נראה כי הקביעה התקדימית עשויה להיות צעד נוסף בדרך להכרעה בשאלה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה