משפט

טינדר נגד גוגל: "הפרת הבטחות שתגרום להעלאת מחירי אפליקציות"

מפעילת אפליקציות ההיכרויות הגדולה בעולם פתחה בקמפיין נגד גוגל, בטענה שהצעדים האחרונים שלה מהווים "הפרת הבטחות וניצול לרעה של כוח" וייגרמו להעלאת מחירי אפליקציות
יאיר מור | 
טינדר למבוגרים (צילום pexels)
קבוצת Match, מפעילת אפליקציות ההיכרויות טינדר, אוקיי קיופיד ועוד רבות, הודיעה הלילה על הגשת תביעת ענק נגד גוגל ופתיחה בקמפיין נואש תחת הכותרת "שימו סוף ל'מס גוגל'", במאמץ למנוע מגוגל לאלץ את החברה, ומפתחי אפליקציות רבים נוספים, להעלות את מחירי השירותים שהם מציעים למשתמשי סמארטפונים וטאבלטים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד.
לפי התביעה, שהוגשה לבית משפט פדרלי בקליפורניה, גוגל מבצעת "מניפולציה אסטרטגית של שווקים, הפרת הבטחות וניצול לרעה של כוח" תוך ניצול "אחיזת החנק" של גוגל על תחום הפצת האפליקציות, המהווים הפרה של חוקי תחרות פדרליים ומדינתיים, וכאמור עלולים לאלץ אותה וחברות נוספות המפעילות אפליקציות פופולאריות להעלות מחירים.
לטענת מאץ', במשך שנים איפשרה גוגל, ואף הבטיחה לה להמשיך לאפשר, שימוש במנגנון גביית התשלום העצמאי של חברת ההיכרויות באפליקציות שהיא מפיצה דרך חנות האפליקציות Play Store. עם זאת, ב-2018 החלה גוגל לדבר על חיוב מפתחים להשתמש במנגנון התשלומים שלה לרכישות תוכן דיגיטלי, וב-2020 הכריזה כי תחייב את כל המפתחים לעבור למנגנון הזה עד אוקטובר 2021 – מועד שנדחה לבסוף לחודש הבא.
המעבר למנגנון התשלום של גוגל מעלה מאוד את העלויות של מפתחים רבים, שכן היא גובה עמלה בגובה 30% על רכישת מנויים ועוד 15% או 30% על כל רכישה חד-פעמית בתוך אפליקציה (15% אם הכנסות המפתח ממכירות כאלו לא הגיעו למיליון דולר בשנה – רף שמאץ' עוברת בענק – ו-30% עם עברו את הרף הזה). לטענת טינדר, מדובר בעמלות שיאצלו אותה, כמו גם המוני מפתחי אפליקציות אחרים, להעלות את מחירי השירותים שלהם.
"לפני עשור קבוצת מאץ' היתה שותפה של גוגל. היום אנחנו בני ערובה שלה", נאמר בתביעה, בהודעה על הגשתה הוסיפה המנכ"לית היוצאת, שארמיסתה ("שאר") דאבי, כי מדובר ב"אמצעי אחרון" וכי "ניסינו לפתור את הדאגות הללו מול גוגל בתום לב, אך התעקשותם ואיומיהם להסיר את האפליקציות של המותגים שלנו מהחנות עד הראשון ביוני לא הותירה לנו ברירה אלא לנקוט בהליכים משפטיים".
כפי שדיווחנו בתחילת השבוע, מאץ' אינה החברה היחידה שנלחמת מול ההחלטה של גוגל: אמזון כבר חסמה לאחרונה את אפשרויות רכישת המוזיקה, הספרים האלקטרוניים ותכני הווידאו מהאפליקציה שלה באנדרואיד. זאת מאחר שגוגל כבר החלה למנוע עדכון לאפליקציות שמציעות רכישות כאלו שלא דרך המערכת היקרה שלה לפני חודש, ובתחילת החודש הבא היא מאיימת למחוק אותן מהחנות לחלוטין. במקום זאת, מפנה אמזון את מי שרוצים לרכוש שירותים לעשות זאת דרך האתר שלה, ורק לאחר מכן לצרוך אותם דרך האפליקציות שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה