השוק

מפעילת טינדר מתקרבת ל-100 מיליון משתמשים – אבל המניה צונחת

קבוצת Match רשמה הכנסות בגובה של כמעט 800 מיליון דולר ועלייה של 13% במספר המשתמשים המשלמים על שירותי ההיכרויות השונים שלה
יאיר מור | 
טינדר (צילום Pixabay)
קבוצת Match, מפעילת שירותי ההיכרויות הגדולה בעולם, חשפה לפנות בוקר את הדו"ח הרבעוני הראשון שלה ל-2022, ולמרות מה שנראה כרבעון חיובי המניה שלה בבורסת נאסד"ק פתחה את יום המסחר בצניחה של כ-6%.
הכנסות החברה עלו בחודשים הראשונים של השנה ב-20% ל-799 מיליון דולר, ועקפו את תחזיות האנליסטים להכנסות בגובה 794.2 מיליון דולר; הרווח התפעולי של החברה עלה ב-10% ל-208 מיליון דולר, שולי רווח של 26%; הרווח הנקי עמד על 180 מיליון דולר; והרווח למניה 60 סנט.
לפי הדו"ח, החברה נהנתה מעלייה משמעותית של 13% במספר המשתמשים המשלמים ל-16.3 מיליון. טינדר היא כמובן האחראית המרכזית לכך, כאשר מספר המשתמשים המשלמים שלה זינק ב-17% ל-10.7 מיליון, ההכנסה הממוצעת שמביא כל לקוח המשלם עליה עלתה באחוז אחד וסך ההכנסות ממנה עלה ב-18%. זאת לעומת כל שאר שירותי החברה יחד – הכוללים את אוקיי קיופיד, Match.com, Meetic, Hinge, PlentyFish ועוד עשרות – שהציגו עלייה של 7% במספר המשתמשים המשלמים ל-5.6 מיליון, עלייה של 14% בהכנסה מכל משתמש ועלייה של 22% בסך ההכנסות.
נתון אחד שהחברה טרחה לחגוג, אך גם לצנן את ההתלהבות בו-זמנית, היה שמספר המשתמשים הפעילים בשירותים שלה בכל חודש מגרד כעת את רף ה-100 מיליון. עם זאת, כאמור, היא הדגישה כי מכיוון שהיא לא מציגה להם פרסומות, המספר הזה "לא רלוונטי במיוחד" מבחינתה – בניגוד למטא (לשעבר פייסבוק), לדוגמא, שבה הנתון המקביל הוא זה שאליו מגיבים המשקיעים, ובתחילת השנה הוא הוביל לקריסת המניה שלה לאחר שהצטייר ממנו כי מספר המנויים שלה הפסיק לצמוח.
ברבעון הנוכחי צופה קבוצת מאץ' הכנסות בגובה 800 עד 810 מיליון דולר, המהווים עלייה של 13%-14% לעומת לפני שנה, אך כאמור עלייה זניחה לעומת הרבעון הקודם.
במקביל, הודיעה מנכ"לית החברה, שאר דאבי, על פרישתה מהתפקיד בסוף החודש הנוכחי, בתום שנתיים בלבד. עם זאת, דאבי, העובדת בחברה מאז 2006, תישאר כדירקטורית ויועצת. מי שיחליף אותה בניהול החברה הוא ברנרד קים, נשיא חברת המשחקים זינגה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה