משפט

גוגל הפסידה בערעור, זו הסיבה שתשלם 2.8 מיליארד דולר

לאחר שטענה כי לא חרגה מתנאי ההגבלים העסקיים כאשר הואשמה בכך שהעדיפה את שירותי השוואת קניות משלה והציגה את התוצאות ראשונות על פני המתחרות, בית המשפט המחוזי של האיחוד האירופי לא קיבל את הערעור והותיר את העונש על כנו
כפיר אדר | 
גוגל (צילום ויקיפדיה, pixabay)
בית המשפט המחוזי של האיחוד האירופי קבע הבוקר (רביעי) כי הנציבות האירופית צדקה בקנסות שהטילה על גוגל בגין ​​הפרת הגבלים עסקיים - במה שמהווה ציון דרך במדיניות ההגבלים העסקיים של איחוד האירופי.
פסק הדין מגיע לאחר שהנציבות האירופית, הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי, אמרה ב-2017 שגוגל העדיפה שירותי השוואת קניות משלה וקנסה את החברה ב-2.42 מיליארד יורו (2.8 מיליארד דולר) בגין הפרת כללי ההגבלים העסקיים. גוגל, קבוצת הבת אלפבית, ערערה על הטענות באמצעות בית המשפט השני בחשיבותו של האיחוד האירופי.
"בית המשפט הכללי מוצא כי בהעדפה של שירות השוואת קניות בדפי התוצאות הכלליות שלו באמצעות הצגה ומיצוב נוחים יותר, תוך דחיית התוצאות משירותי השוואה מתחרים באותם דפים באמצעות אלגוריתמי דירוג, גוגל חרגה מהתחרות לגופו של עניין", כך הסביר בית המשפט בהודעה לעיתונות.
בנוסף, בית המשפט אישר גם את הקנס בסך 2.8 מיליארד דולר. "בית המשפט הכללי מסיים את הניתוח שלו בקביעה שיש לאשר את גובה הקנס הכספי שהוטל על גוגל", הוסיף בית המשפט. ניתן לערער על פסק הדין ולהעביר אותו לבית המשפט העליון של האיחוד האירופי. 
בזמנו, פסיקת בית המשפט הכללי האירה אור גם על אחד האתגרים המרכזיים של מדיניות התחרות האירופית: בתיקי הגבלים עסקיים, הוועדה היא זו שצריכה לשאת בנטל הראיות ולא הנתבעת. האיחוד האירופי דן כעת כיצד להקשיח את ספר החוקים שלו כדי להבטיח תחרות הוגנת יותר בין 27 המדינות החברות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה