משפט

בכיר באגד ביצע עסקת שוחד והעלמות מס במיליונים

במסגרת עסקה לפתרון סכסוך בין אגד לחברת שיווק אוטובוסים, גזר לעצמו נתן פורמן, בכיר לשעבר באגד, שוחד על סך 5.5 מיליון שקלים, נוסף על קבלת השוחד מיוחסות לו עבירות של העלמת מס והלבנת הון בהיקף של 26 מיליון שקלים
שירה יום טוב |  6
אגד (צילום יח"צ)
פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (רביעי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד נתן פורמן, לשעבר בכיר בחברת "אגד". כתב האישום הוגש בגין קבלת שוחד בסך של כחמישה וחצי מיליון שקלים מחברת EvoBus GmbH הגרמנית, עבירות מס בהיקף של 26 מיליון שקלים ועבירות הלבנת הון.
על פי כתב האישום, פורמן, ששימש כמנהל אגף המשק באגד, קיבל לידיו את כספי השוחד בין היתר תמורת קידום פתרון מחלוקת שהתגלעה בין "אוובס", ששיווקה לאגד אוטובוסים מסוג "מרצדס בנץ", ובין "אגד".
במסגרת פתרון המחלוקת הועברו כספים והסכמי רכש בין שני הצדדים דרך חברה שלישית, "מילניום" שהוגדרה כחברה מייעצת לפתרון הסכסוך, כשחלק מהכספים הועברו דרכה לפורמן. כתב האישום מייחס לפורמן עבירות הלבנת הון לפיהן הוא קיבל את כספי השוחד בדרך עקיפה, באמצעות מתווכים, במטרה להסתיר את השוחד.
בנוסף, לפי עובדות האישום השני בכתב האישום, הפיק פורמן הכנסות ממקורות שונים, חלקם בלתי ידועים, העומדים על למעלה מ-26 מיליון שקלים, עליהם לא דיווח לרשויות המס. פורמן ניהל את כספיו ב-12 חשבונות בנק במדינות זרות, אותם רשם על שמות בני משפחתו.
התיק נחקר על-ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה שבלהב 433 במשטרת ישראל בשיתוף עם רשות המיסים, פקיד שומה חקירות ת"א.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    זה פורמן מנתניה נכון? (ל"ת)
    שמואל 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    ושוב שחיתות גרמנית-ישראלית
    נהג בחברת..... 03/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראשית, הנ"ל עבריין פלילי מעבר לשוחד: הוא עבריין בטיחות שפגע ישירות באוכלוסית הנטסעים באגד. כיצד לדעתכם החברה המוכרת מימנה את השוחד? באמצעות הורדת הרמה המיקצועית של האוטובוסים. שנית, למה ללכת סחור-סחור, אנחנו מכירים הייטב את החברה הזו, זו חברת "מרצדס" בשם אחר. מרצדס הוא מותג של דיימלר ש"מודבק" היכן שצריך כי זה מותג בין החזקים בעולם. מפעל ייצור האוטבוסים פשוט, מטעמים מסחריים וכניראה כלכליים (שיקולי מס וכו') קיבל שם אחר. נראה לי שהיבואן של מרצדס לארץ מאוד מרוצה שאגד קונה ישירות משם, הוא נקי, לא מעורב בשערוריה. (אל דאגה, את הקומיסיון שלו הוא מקבל)
    סגור
  • 3.
    חברה מושחתת
    הראל 03/2021/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וכוח אדם... המיץ של הז...
    סגור
  • 2.
    פורמן החזיר הגיע גם זמנך
    מיקו 03/2021/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שנים לא תפסו אותך, הגיע הזמן
    סגור
  • 1.
    שוחד
    קלייר 03/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל כך הרבה ? ה כזה סכום? החברה עוד כאן, הבנתי שהם גגד הכיבוש. לא העיפו אותם ?
    סגור
  • פורמן
    א 03/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אתם מתפלאים הוא לא מזרחי
    סגור