משפט

פסיקה חריגה: מה גרם לבית המשפט להטיל קנס אישי של 5 מיליון שקל על בעלי חברה?

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את עמדת המדינה ואישר באופן חריג גביית חוב מס באופן אישי מבעלי החברה יחזקאל מזרחי, באשמה של הברחת נכסים. בית המשפט קבע כי מדובר במעשה פסול בשל התנהלותו של מזרחי בחוסר תום לב
ארנולד נטייב | 
בית המשפט המחוזי בבאר שבע (צילום פלאש 90/נתי שוחט)
בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום (שלישי), את עמדת המדינה ואישר באופן חריג גביית חוב מס בסכום של כ-5.2 מיליון שקל והוצאות משפטיות על סך 50 אלף שקל, מיחזקאל מזרחי, בעל השליטה של חברת א.מ.י.מ ביצוע עבודות וקבלנות ומתכת בע''מ.
הקנס ניתן לחברה בגין חוב מס שנוצר לה כתוצאה מאי תשלום היטל העסקת עובדים זרים, זאת עקב הברחת נכסיה על ידי בעל השליטה. בעל השליטה טען בפני רשויות המס, כי הכספים שהעביר מהחברה לחשבונו הפרטי נועדו להבטיח תביעות עתידיות של עובדים זרים. בית המשפט קבע, כי מדובר בהברחת נכסים פסולה, שמאפשרת במקרה זה את גביית חוב המס של החברה מבעל שליטה, בשל התנהלותו בחוסר תום לב.
החברה עסקה באספקת כוח אדם לענף התעשייה והעסיקה מאות עובדים. בעל המניות והשליטה היחיד בחברה, יחזקאל מזרחי, משך מהחברה במשך שנים מיליוני שקלים, מבלי לשלם מס לרשויות המס ובכספים אלו רכש נכסי נדל"ן פרטיים שנרשמו על שמו. לפני כ-3 שנים, העבירה החברה את פעילותה לחברה אחרת ולא שילמה את חוב המס בסכום כולל של כ-15 מיליון שקל אותו היא חייבת.
פקיד השומה סיווג את משיכת הכספים כדיבידנד וקבע, כי בנסיבות העניין, ניתן לגבות את חוב המס הסופי של החברה מבעל השליטה, בשל פעולותיו המהוות הברחת נכסים מהחברה. מזרחי פנה על כך לבית המשפט וטען, כי מדובר בכספי החברה שנועדו להבטיח זכויות עובדים זרים בתביעות שיגישו נגד החברה ונגדו בסיום יחסי העבודה ושכספים יוחזרו לחברה עם סיום ההליכים המשפטיים לטענתו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה