משפט

מכה לחברות הטבק: ישלמו קנס תקדימי של 24 מיליארד דולר

פיליפ מוריס, בריטיש אמריקן טובקו וג'פן טובקו הגיעו להסדר הגדול מסוגו מחוץ לארה"ב, וישלמו את סכום העתק לכ-100,000 מעשנים לשעבר בקנדה
מערכת ice | 
סיגריות (צילום vecteezy)
שלוש חברות טבק גדולות צפויות לשלם כמעט 24 מיליארד דולר כדי להסדיר מאבק משפטי מתמשך בקנדה, בהתאם להסכם שהוצע על ידי בורר. פיליפ מוריס אינטרנשיונל הודיעה ביום שישי כי מגשר שמונה על ידי בית המשפט הגיש את ההסכם המוצע עם החברה הקנדית שלה, רות'מאנס, בנסון והדג'ס, ביחס לתביעות הנוגעות למוצרי טבק. הסכמים דומים הוגשו גם עבור JTI-מאקדונלד ו-Imperial Tobacco Canada Ltd.
מנכ"ל פיליפ מוריס, יעקוב אולצ'ק, אמר בהצהרה כי "לאחר שנים של גישור, אנו מברכים על הצעד החשוב הזה לעבר פתרון התביעות הנוגעות למוצרי טבק בקנדה". 
שלוש חברות הטבק ביקשו הגנה על נושים באונטריו בתחילת 2019 לאחר שנכשלו בערעור על פסק דין חשוב בבית משפט בקוויבק. על פי הדיווחים, ההסכם בסך 32.5 מיליארד דולר קנדי (23.53 מיליארד דולר אמריקאי) יפצה את הפרובינציות והטריטוריות הקנדיות בסכום כולל של 24.8 מיליארד דולר קנדי; מגישי התביעה הייצוגית יקבלו 4.25 מיליארד דולר קנדי; נפגעי טבק מקוויבק יקבלו 2.5 מיליארד דולר קנדי; והשלוש חברות יזמו תרומה של יותר מ-1 מיליארד דולר לקרן למאבק במחלות הקשורות לטבק.
אם ההסכם יאושר, הוא יהיה ההסדר הגדול מסוגו מחוץ לארצות הברית. במקביל, לאחר פסק דין משנת 2015, בית משפט בקוויבק פסק פיצויים לכ-100,000 מעשנים לשעבר, והחברות נאלצו לחפש הגנה מפני פשיטת רגל. 
חברות הטבק נמצאות בתהליך גישור שמפוקח על ידי בית המשפט מאז, אך חלוקת הסכום בין החברות עדיין לא הושלמה. אולצ'ק ציין כי "למרות שנותרו בעיות חשובות, אנו מקווים שהתהליך המשפטי יסתיים בקרוב". 
חברת British American Tobacco ציינה כי ההסכם המוצע מהווה צעד חיובי, ותמכה במסגרת ההסדר. פיליפ מוריס מתכוונת לקיים הצבעה על התוכנית בדצמבר הקרוב, ואם תאושר, צפוי להיערך דיון לאישור ההסכם במחצית הראשונה של השנה הבאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה