משפט

ביטוח לאומי ישלם פיצויים של יותר מ-800,000 שקל: מי יקבל את הכסף?

לאחר שנפצע במהלך עבודות בנמל אשדוד, בית משפט השלום קבע כי נהג המשאית הנמצא בעשור ה-9 לחייו, יפוצה בסכום של 805,266 שקל על ידי המעסיק והביטוח הלאומי | כל הפרטים
מערכת ice |  2
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, Magma Images)
בית משפט השלום ברחובות קבע בסוף חודש אוגוסט האחרון, כי נהג מכלית מים שנפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודתו בהקמת נמל אשדוד החדש יפוצה בסכום של כ-800 אלף שקל.
השופט קובי אסולין, קבע כי 80% מהסכום ישולם על ידי הביטוח הלאומי, שהכיר באירוע כתאונת עבודה, ו-20% נוספים ישולמו על ידי המעסיקה של הנהג, בשל התרשלות כאשר אפשרה לו לעלות על גג המכלית ללא סולם ונקודות אחיזה.
הנהג, בן 75, עבד אצל קבלנית משנה שביצעה עבודות בנייה בנמל. בתביעה שהגיש באמצעות עו"ד אדיר שויגמן, הוא טען שהמילוי במים מתבצע בדרך כלל על ידי עובד אחר, שלא היה נוכח באותו יום, ולכן הוא עלה בעצמו על גג המכלית. במהלך העבודה, הוא החליק ונפל ארצה.
במסגרת התביעה, טען הנהג כי המעסיקה התרשלה בכך שלא דאגה לביטחונו בעבודה. הוא סיפר כי מאז האירוע חייו השתנו לחלוטין, והוא סובל מסיוטים וזיעה קרה, מתקשה להירדם בלילות, סובל מסחרחורות וכאבי ראש בלתי פוסקים, והחל בטיפול פסיכיאטרי.
מנגד, המעסיקה, שיוצגה על ידי עו"ד גלית גורן, טענה כי הנהג לא היה אמור למלא את המכלית מהחלק העליון אלא מהחלק התחתון. לדבריה, מי שהורה לו למלא מים מהברז העילי היה גורם מטעם האתר ולא מטעם המעביד, ולכן היא פטורה מאחריות לנזקיו.
השופט אסולין קיבל את טענת הנהג המרכזית, שלפיה הנתבעת הפרה את חובתה לשמור על בטיחותו באתר העבודה: "על מעסיק לנקוט כל האמצעים הסבירים כדי לוודא שעובדיו יוכלו לבצע את עבודתם בתנאי בטיחות אופטימליים". השופט קבע כי הנתבעת לא סיפקה לעובד סביבת עבודה בטוחה ולא פיקחה על כך שהעבודה מתבצעת בצורה בטיחותית.
עם זאת, השופט קבע כי יש להטיל על הנהג אשם תורם של 10%, בשל הציפייה מעובד ותיק לנקוט משנה זהירות, במיוחד כאשר הוא יודע שאין למכלית סולם או אמצעי אחיזה. בדיון על הנזק, ניסתה המעסיקה להמעיט מהשלכות התאונה על חיי הנהג, כשהזכירה תאונת התחשמלות קודמת ופוסט טראומה מהשירות הצבאי במלחמת יום כיפור. מנגד, בתו של הנהג סיפרה כי מאז התאונה הוא הפך לעצבני ומתוח, ואין לו סבלנות לבני משפחתו. "משהו באור שהיה בו כבה", ציינה.
השופט קבע כי נזקי הנהג, בניכוי אשם תורם, מסתכמים ב-805,266 שקל. חלקה של המעסיקה עמד על 157,880 שקל, בעוד היתרה תשולם באמצעות הביטוח הלאומי. בנוסף, נפסקו לתובע שכר טרחת עו"ד בסך 37 אלף שקל והוצאות משפט.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איך בן 75 ו"נמצא בעשור ה-9 לחייו" (ל"ת)
    לא למדתם ליבה? 10/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    זה מוזר!!!!
    אנצי!!!! 10/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בן 75 ועוד עובד?! ככה זה שהמדינה לא דואגת לעובדים,אז כדי לשלם מיסים,הם צריכים לעבוד גם בפנסיה!!!!
    סגור