השוק

נמל אשדוד חוזר לרווחיות פעילות הליבה - לראשונה מתחילת המלחמה

נמל אשדוד חוזר לרווחיות של פעילות הליבה וזאת לראשונה מאז החלה המלחמה ואלה נתונים חשובים מאוד שכן חזרה לרווחיות פעילות הליבה משמעותה, שהשילוח מישראל ואליה חוזר לעבוד; ניסן לוי: "לאור אתגרי התקופה, אנחנו מתאימים תוכניות עבודה"
ניצן כהן | 
נמל אשדוד (צילום מני בן הרוש)
לראשונה מתחילת המלחמה חוזר נמל אשדוד לרווחיות ואלה חדשות טובות מאוד לכלכלה הישראלית שכן חזרה לרווחיות של הנמל משמעותה שהוא חזר לפעילות ותנועת הסחורות מישראל ואליה, חוזרת לתפקוד נורמלי, פחות או יותר.
מנתוני הנמל עולה כי מחזור ההכנסות ברבעון השני הסתכם ב-247 מיליון שקל, עליה משמעותית בהשוואה לרבעון קודם, בו הסתכמו ההכנסות ב-214 מיליון שקל. מדובר על גידול של 20% בהשוואה לרבעון הרביעי של שנת 2023 (פרוץ  המלחמה) בו הסתכמו ההכנסות ב- 205 מיליון שקל בלבד. מחזור ההכנסות במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכם ב-461 מיליון שקל, לעומת535 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2023, קיטון של14% בהשפעת מלחמת "חרבות ברזל".
ההפסד התפעולי במחצית הראשונה של שנת 2024, בהשפעת המלחמה הסתכם ב-37 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי 60 מיליון שקל במחצית הראשונה לשנת 2023. ההפסד התפעולי לפני הוצאות אחרות ברבעון השני של השנה הסתכם ב-13 מיליון שקל והושפע מהמשך מלחמת "חרבות ברזל", מהפרשות בגין הסכם מסגרת לעובדי החברה, מתן בונוס לעובדים במקביל לתשלום דיבידנד למדינה של 270 מיליון שקל, והפרשות נוספות.  
יחד עם זאת, החברה חוזרת לפסי רווחיות כאמור והרווח מפעילות הליבה העסקית (הרווח התפעולי בנטרול השפעות חריגות), הסתכם ברבעון השני בכ-16 מיליון שקל. זאת, בהשוואה לרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות בסך של כ-15 מיליון שקל חדשים בתקופה המקבילה אשתקד.
הפסד במחצית הראשונה של שנת 2024 הסתכם ב-27 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 71 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2023. ההפסד הינו בהשפעת המלחמה וכן הפרשות בגין הסכם מסגרת, בונוס לעובדים והפרשות נוספות כאמור. במהלך הרבעון השני של שנת 2024 נרשם הפסד של 20 מיליוני שקלים חדשים, זאת בהשוואה לרווח נקי של 31 מיליוני שקלים חדשים בתקופה המקבילה אשתקד.
שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד: "נמל אשדוד כמתקן אסטרטגי חיוני ממשיך למלא את תפקידו הקריטי למשק בימים מאתגרים אלו. כנמל ממשלתי אנו נותנים מענה מלא לצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל, לצד המשך הפעילות העסקית וגידול בהיקפי המטענים ובהיקפי הפעילות בהשוואה לתחילת המלחמה".
ניסן לוי, מנכ"ל חברת נמל אשדוד: "התוצאות הכספיות של נמל אשדוד ברבעון ובמחצית מצביעות על שיפור עקבי וצפי חזרה מהירה לרווחיות משמעותית. חזרנו, לראשונה מאז פרוץ המלחמה לרווחיות מפעילות הליבה העסקית כאשר השורה התחתונה הושפעה מהפרשות בגין הסכם מסגרת ובונוס לעובדי החברה. לאור אתגרי התקופה, אנו ממשיכים להתאים את תוכניות העבודה של החברה על מנת להמשיך לתת מענה יעיל ללקוחותינו."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה