משפט

בית הדין הרבני קבע: אופציות מניות הייטק יתחלקו בין הגרושים

בית הדין הרבני הגדול קובע כי אופציות למניות שהוענקו לבעל לפני הקרע יחולקו עם האישה, והדגיש את החשיבות של שוויון בזכויות רכושיות גם במקרים של נישואין מורכבים ולא אידיאליים
מערכת ice | 
גירושים-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בית הדין הרבני הגדול בירושלים קיבל לאחרונה את ערעורה של אישה על פסק דין קודם הקובע כי אופציות למניות שקיבל בעלה לשעבר לא יחולקו ביניהם. במקרה זה, בני הזוג נפרדו בשנת 2020, והאישה טוענת כי האופציות הן חלק מהשכר, ולכן יש לאזן אותן. מנגד, הבעל טוען כי מדובר בהטבה אישית שנובעת מהכישרון שלו, והאופציות לא נובעות מהקשר הזוגי.
לפי פרסום של Ynet, הבית הדין האיזורי קבע שהאופציות דומות למתנה ולכן יש להחריג אותן מאיזון המשאבים. אולם, בית הדין הגדול קיבל את עמדת האישה, קובע כי יש לאזן את האופציות שניתנו לפני מועד הקרע. במידה והתקופה למימוש האופציות היא לאחר הקרע, היא תהיה זכאית רק לחלק היחסי של המניות.
הדיינים הסבירו כי אופציות שניתנות לעובד אינן נחשבות למתנה, ולכן יש לראות בהן רכוש שצריך להיות מאוזן בין בני הזוג. גם אם מערכת היחסים לא הייתה בשיאה, אין זה פוגע בזכויות רכושיות.
עו"ד דניאל פרידנברג שייצגה את הגבר, הגיבה להחלטה, וציינה כי פסיקה זו מחזקת את עקרון השוויון בין בני זוג ומדגישה את חשיבות המאמץ המשותף בניהול משק הבית. המקרה מדגיש את המורכבות של סוגיות רכושיות בגירושים, במיוחד בתחום ההייטק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה