משפט

התפרעה בהפגנה נגד החקיקה המשפטית - ושוחררה על ידי הפרקליטות

תיק חקירה נגד אישה שריססה את כתובת הגרפיטי "בושה" על קיר בית הדין הרבני בתל אביב נסגר. בהנהלת בתי הדין מסרו: "נגיש ערר נגד ההחלטה". הפרקליטות: "נסיבות העניין אינן מתאימות לאכיפה פלילית". המשטרה: "בוצעו הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת"
מערכת ice |  2
הפגנות בעד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
פרקליטות המדינה החליטה לאחרונה לסגור תיק חקירה שנפתח נגד חשודה, שתועדה כשהיא מרססת את כתובת הגרפיטי "בושה" על קיר בית הדין הרבני בתל אביב. האירוע התרחש במהלך הפגנה נגד הרפורמה המשפטית, שבמסגרתה נחסמה הכניסה לבית הדין על ידי המפגינים.
גורם רשמי בהנהלת בתי הדין מסר: "לו זה היה נגד בית משפט ולא נגד בית דין רבני, היה מוגש כתב אישום. נגיש ערר נגד ההחלטה". האירוע החל ב-18 ביולי 2023, כאשר התקיימה בתל אביב הפגנה סוערת, במסגרת גל מחאות הענק נגד הרפורמה המשפטית. המפגינים צרו על בית הדין הרבני בעיר.
על פי הנהלת בית הדין, המפגינים סגרו את שיבר המים לבית הדין, ניתקו חלק מאספקת החשמל, פגעו במאבטחים והסבו נזק לדלתות בית הדין. באותו אירוע אחת המפגינות תועדה מרססת את הכתובת "בושה" על בית הדין. עוד באותו היום עיכבה המשטרה את המפגינה וחקרה אותה באזהרה בחשד להשחתת פני מקרקעין. מאוחר יותר העבירה המשטרה את התיק אל הפרקליטות, עם המלצה להעמידה לדין.
עם זאת, בפרקליטות החליטו לסגור את התיק, שכן "נסיבות העניין אינן מתאימות לאכיפה פלילית", המפגינה הודתה במעשה, ולרוב עבירה זו מומרת לקנס מנהלי. עם זאת, מדובר בעבירה מיוחדת, משום שמדובר בפגיעה בסמל שלטון ובמוסד שיפוטי, בדומה לבתי המשפט האזרחיים הרגילים.

"בנסיבות העניין אין מקום להגיש כתב אישום". בית הדין הרבני​ (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
סיבה נוספת שניתנה לסגירת התיק היא שכתובת הגרפיטי נמחקה בסמוך לאירוע, אף על פי שבדיקה גילתה כי העירייה, ולא המפגינה, מחקה את הכתובת. מהמשטרה נמסר: "במהלך החקירה בוצעו הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת. בסיום החקירה הועבר התיק להחלטת הפרקליטות".
מהפרקליטות נמסר: "התיק שהועבר לבחינת הפרקליטות נוגע רק לריסוס כתובת המילה 'בושה' על קיר בניין הרבנות. החשודה לא נחקרה בנוגע ליתר המעשים המתוארים בפנייתכם. לאחר שנבחנה התשתית הראייתית בתיק, הוחלט כי בנסיבות העניין אין מקום להגיש כתב אישום וזאת, בין היתר, משום שהכתובות הוסרו מיידית ולא נגרם נזק חמור למבנה או לרכוש. החשודה הודתה מיידית ונשקלו נסיבותיה האישיות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אני עדיין לא מבין מה הקשר
    VB7 03/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בין בית הדין הרבני למחאה נגד הרפורמה ? זה כמו להתעצבן על אוסם ולפגוע בחברת חשמל....
    סגור
  • 1.
    חבל שלא נשאר הכיתוב . באמת בושה
    אוי 03/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדיניות ההכלה של בית משפט כלפי מחבלים ,זהה גם כלפי שמולנים . אם זה היה ימני .סביר שהיה יושב חודש .מקבל על תנאי נוסף. ו קנס גדול
    סגור