משפט

ייצוגית: הבנק אסף מידע על לקוחות ושיתף עם פלטפורמת פרסום

הבנק השמיני בגודלו בארצות הברית נתבע בשל העברת מידע אישי ופיננסי של לקוחות לפייסבוק, גוגל ומיקרוסופט, על מנת למכור מוצרים ללקוחות מתעניינים
שרון בירקמן | 
בית משפט (צילום succo from Pixabay)
תביעה ייצוגית הוגשה כנגד בנק קפיטל וואן, השמיני בגודלו בארצות הברית, בגין איסוף מידע אישי ופיננסי מלקוחותיו ושיתוף המידע עם ענקיות הטכנולוגיה מטא, גוגל ומיקרוסופט. נכון לרבעון השני של 2024, לקפיטל וואן נכסים בשווי של 630.89 מיליארד דולר.
על פי כתב התביעה, קפיטל וואן התקין טכנולוגיות מעקב מבוססות קוד (טרקרים) באתר האינטרנט שלו במטרה לאסוף מידע על הלקוחות. איסוף המידע נמשך לפחות מאז ה-30 בנובמבר 2023 ועד לפחות ה-24 ביוני 2024. הבנק שיתף את המידע עם פלטפורמות פרסום מבלי ליידע את לקוחותיו ומבלי לקבל את הסכמתם. לטענת התובעים, מדובר בחשיפת מידע אישי שאינו ציבורי ומידע פיננסי שניתן לזהות את בעליו.

חשדם של התובעים התעורר לאחר שנחשפו לפרסומות בפייסבוק למוצרים שאליהם נרשמו באתר הבנק מיד לאחר ההרשמה. התובע העיקרי, שנרשם לכרטיס אשראי, החל לקבל בפייסבוק פרסומות לכרטיסים מחברות אשראי. נראה כי קפיטל וואן ניצלה את הנתונים שנאספו מהמעקבים כדי לשפר את הקמפיינים השיווקיים שלה, לייעל את ניתוח הנתונים, למשוך לקוחות חדשים ולהניע מכירות.
התובעים טוענים כי הבנק אסף ושיתף מידע אישי ופיננסי, כולל מידע על חשבונות, בקשות לכרטיסי אשראי, ואישור מוקדם לכרטיסי אשראי, מידע על עמודים בהם המשתמש ביקר, לחיצות על כפתורים וכתובות אינטרנט של דפי כניסה. בכך, לטענתם, הבנק הפר חוקים להגנת הצרכן, פגיעה בפרטיות, העשרה בלתי הוגנת והפרת חוזה. הם דורשים פיצויים כספיים ולא כספיים.
התביעה הוגשה לבית המשפט הפדרלי של מחוז צפון קליפורניה בסן פרנסיסקו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה