משפט

מטא תשלם לטקסס כמיליארד וחצי דולר; עורכי הדין יקבלו סכום מטורף

משרדי עורכי הדין שהשיגו את הסכם הפשרה בין הצדדים עשויים לגרוף 300 מיליון דולר מהסכם הפשרה של 1.4 מיליארד דולר בין מדינת טקסס לפייסבוק
שרון בירקמן | 
מטא (צילום shutterstock)
שני משרדי עורכי דין פרטיים שהובילו את מדינת טקסס להשגת פשרה של 1.4 מיליארד דולר עם חברת האם של פייסבוק, מטא, עשויים לסיים את ההליכים עם הכנסות של יותר מ-300 מיליון דולר, כך עולה מהחוזים שחתמו עם המדינה.
משרד התובע הכללי של טקסס שכר את משרדי עורכי הדין קלר פוסטמן משיקגו ומקול סמית מדאלאס כדי להגיש תביעה נגד מטא בשנת 2022. 
רויטרס מדווח כי על פי החוזים ביניהם המשרדים יוכלו לקבל פיצוי באחד משני מסלולים: המסלול הראשון מעניק לכל משרד 11% מהסכום שהושג בפשרה, סכום המסתכם בכ-154 מיליון דולר לכל משרד. המסלול השני מתיר להם לקבל תשלום לפי שעה, עם תעריפים של עד 945 דולר לשעה, אך התשלום הכולל מוכפל פי ארבעה.
לפי החוזה, משרדי עורכי הדין יקבלו את הסכום הנמוך מבין שני המסלולים, כך שלא יוכלו לקבל יותר מ-11% מסכום הפשרה. המשרדים טרם פרסמו את כמות השעות שעבדו על התיק.

עורכת הדין שהובילה את התיק מול מטא כתבה במייל שמשרדה נאלץ להתמודד עם "נתבע אגרסיבי בעל משאבים בלתי מוגבלים ותיאבון לערער על כל היבט אפשרי של התיק שלנו". לדבריה, "הצוות שלנו השקיע שעות רבות ומיליוני דולרים כדי להביא לפשרה המשמעותית הזו".
טקסס תבעה את פייסבוק בשנת 2022, בטענה שהרשת החברתית אספה מידע ביומטרי "מיליארדי פעמים" מתמונות וסרטונים שהועלו לפלטפורמה כחלק מפיצ'ר חינמי שכבר הופסק בשם "הצעות תגיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה