משפט

מלחמה על הבית: כך הסתבך פירוק השיתוף בין בני זוג לשעבר

במסגרת הליכי פירוק שיתוף בין בני זוג לשעבר, בת הזוג היתה מעוניינת לרכוש את הדירה המשותפת והפקידה עירבון. כשחזרה בה מההחלטה לרכוש את הדירה, בן הזוג דרש לחלט לטובתו את העירבון. מה החליט הרשם בהוצאה לפועל?
מערכת ice |  3
משפט (צילום shutterstock)

בני זוג לשעבר נתקלו בקשיים בפירוק שיתוף בדירה שבבעלותם. עורכי הדין מונו ככונסי נכסים ופתחו בשלושה סבבי הצעות למכירת הנכס. בזמן זה, בת הזוג עברה לגור בדירה. לאחר סבב הצעות שלישי, נבחר קונה צד ג' לדירה, ובני הזוג קיבלו שבעה ימים לרכוש את הדירה בעצמם.

בת הזוג, שהציעה לרכוש את הדירה והפקידה צ'ק ערבות של 10%, לא הצליחה לממש את ההצעה וכתוצאה מכך אושרה מכירת הדירה לצד ג'. בת הזוג ניסתה לבטל את המכירה ולרכוש את הדירה, אך בקשותיה נדחו.
בהמשך, בת הזוג הפסיקה לשתף פעולה עם הליך המכירה ופנתה לערכאות משפטיות כדי לבטל את העסקה, אך הערעורים נדחו וההחלטה נותרה בעינה. 
בני הזוג לשעבר החליטו לאפשר לשני הצדדים למשוך כספים מקופת הכינוס כדי שבת הזוג תוכל לשכור דירה משלה. בת הזוג פינתה את הדירה המשותפת וחתמה על מסמכי המכירה.



בדיון נפרד נדונה השאלה מה לעשות עם צ'ק העירבון שהופקד. כונס הנכסים מטעם בן הזוג ביקש לחלט את הצ'ק, בעוד כונס הנכסים מטעם בת הזוג ביקש להחזיר לה את הצ'ק, שכן לא נגרם נזק לקונה. הרשם איל רוזין מלשכת ההוצאה לפועל באשדוד קבע כי חילוט הצ'ק לא תלוי בנזק אלא בהתחייבויות הצדדים, והורה להפקיד את השיק לחשבון כינוס הנכסים. הוא ציין שהסנקציה תיפול רק ב-50% על בת הזוג, שכן מדובר בתיק פירוק שיתוף.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נישואים זה!!!!
    אנצי!!!! 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נישואים זה בסך הכל חוזה משפטי לשימוש בלעדי באברי הרביה זה של זו-עמנואל קאנט פילוסוף!!!!
    סגור
  • 2.
    נישואים זה!
    אנצי!!!! 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נישואים זה המלחמה היחידה שאפשר להכריז על הפסקת אש,כדי ללכת לישון עם האויב-גארי באסי שחקן קולנוע!
    סגור
  • 1.
    פרדוקס!!!!
    אנצי!!!! 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נישואים זה ניסיון לפתור ביחד בעיות שלא היו קורות אילו כל 1 מבני הזוג היה חי בנפרד-אדי קנטור!!!!
    סגור