משפט

לאחר שהשליכו רימוני הלם על מפגינים: חקירת מח"ש עולה שלב

שנה וחצי לאחר הפגנה שהתקיימה בתל אביב נגד הרפורמה במערכת במשפט במהלכה, מפגינים נפצעו מרימוני הלם שהושלכו עליהם על ידי שוטרים שנכחו במקום. כעת, מח"ש הכריז על כך שהגיש כתב אישום נגד המעורבים בפרשה
מערכת ice | 
הפגנות בתל אביב (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
במהלך חודש מרץ בשנה שעברה, במסגרת הפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט שהתקיימה בתל אביב, חמישה שוטרים אשר אבטחו את ההפגנה, פעלו בניגוד לנהלי המשטרה והשליכו רימוני הלם אל עבר המפגינים, מה שגרם לפציעה של כמה מהם. 
כעת, כמעט שנה וחצי לאחר המקרה המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הודעה שהגישה לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד חמשת השוטרים שביצעו את העבירה. על פי מח"ש, המעורבים בפרשה בניגוד לנוהל ההפעלה המשטרתי כאשר השליכו רימוני הלם לעבר מפגינים.
 
בכתב האישום שהוגש על ידי אנשי מח"ש נאמר, שהנאשמים נכחו במסגרת תפקידם בהפגנה באזור מחלף השלום. החמישה נאשמים שהשליכו רימוני הלם לעבר ההמון, שבאותה שעה לא הפגין אלימות כלפי השוטרים.
הצפיפות הרבה בה עמדו המפגינים, בהם גם ילדים וקשישים, ותזוזתם התכופה ממקום למקום, מנעו אפשרות להעריך כראוי את מקום נחיתת הרימון, כל זאת בניגוד לנוהל המשטרתי. בנוסף, למרות תנאי השטח והנסיבות, הנאשמים לא בחרו באמצעי חלופי לפיזור הפגנות, שבו סיכון נמוך יותר לפגיעה בגוף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה