משפט

פסיקה חדשה בבית המשפט העליון: סמכויות שב"כ יוגבלו?

בעתירה שהוגשה על ידי האגודה לזכויות האזרח נטען כי הממשלה העניקה סמכויות החורגות מהקבוע בחוק. "הציבור כולו ראה באיזה קלות ומהירות הכניסה המדינה את הארגון למעקבי הקורונה, אבל מחר זה יכול להיות נגד מארגני ההפגנות". ההחלטה מבטלת גם סעיף במסגרת ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לעוצמה יהודית
מערכת ice | 
פעילות שב"כ למניעת התפשטות הקורונה
הבוקר (חמישי) בית המשפט העליון פסק לטובת האגודה לזכויות האזרח בישראל וקבע כי הממשלה לא תוכל להטיל על השב"כ תפקידים נוספים שלא מנויים בחוק המקורי, אלא במקרים חריגים מאוד. מקרים אלו מוגבלים לאירועים שיש בהם דחיפות מיוחדת או נדרשת חשאיות. האגודה לזכויות האזרח הגישה את העתירה ביולי 2021 בבקשה לבטל את החלטת הממשלה להסמיך את השב"כ לבצע תפקידים נוספים, בניגוד למסגרת התפקידים המוגדרים בחוק. 
בקשת חופש המידע שהגישה האגודה חשפה כי מאז שנת 2004 ההמשלה העניקה לארגון ארבעה תפקידים נוספים, ללא פרסום או הודעה ציבורית בנושא. העתירה טוענת כי הרחבת הסמכויות הזאת מאיימת על הדמוקרטיה. עו"ד גיל גן-מור, שהגיש את העתירה מסר בהודעה לתקשורת בעקבות הפסיקה: "הציבור כולו ראה באיזה קלות ומהירות הכניסה ממשלה את השב"כ למעקבי הקורונה אבל מחר זה יכול להיות גם למעקב אחר מארגני ההפגנות בתואנה של איום על ראש הממשלה".
עוד אמר: "פסק הדין מצמצם מאוד את החשש הזה. בין היתר, פסק הדין הופך ללא רלוונטי את הסעיף בהסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לעוצמה יהודית לפיהם הממשלה תסמיך את השב"כ למאבק בפשיעה בחברה הערבית. החלטת הסמכה כזו תחייב תיקון חקיקה בהליך פומבי ולא תוכל להיעשות בחשאיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה