משפט

הסנגוריה הציבורית נגד התערבות שב"כ במגזר הערבי: "בכייה לדורות"

רה"מ נתניהו והשר לביטחון לאומי בן גביר הכריזו כי יעניקו לשב"כ סמכויות להתערב למיגור האלימות בחברה הערבית. אלא שהיום פרסמה הסנגוריה הציבורית התנגדות חריפה: "פגיעה קשה וקיצונית בזכויות האדם" 
מערכת ice |  5
משטרת ישראל (צילום shutterstock)
בעקבות כוונת ראש הממשלה והשר לביטחון לאומי להעניק לשב"כ סמכויות לחקור פשיעה בחברה הערבית, הודיעה הסניגוריה הציבורית כי היא מתנגדת להצעה.
הסניגורית הציבורית הארצית, עו"ד ענת מיסד כנען: "האירועים הקשים בחברה הערבית מחייבים פתרונות עומק מורכבים ושוגים מי שחושבים שיש פתרונות קסם. הסמכת השב"כ לטפל בפשיעה פלילית תהיה בבחינת בכייה לדורות ותשליך באופן עמוק ויסודי על אופיו של המשטר הדמוקרטי בישראל.

"סמכויות החקירה והמניעה הנתונות לשב"כ על פי החוק – המיועדות מלכתחילה לשמירה על ביטחון המדינה – אינן מתאימות בשום אופן לאכיפה פלילית. תהיה זו פגיעה קשה וקיצונית ביותר בזכויות האדם. השימוש בסמכויות אלו לטובת מטרות אזרחיות מובהקות כדוגמת המאבק הפשיעה הינה חציית קו אדום ומסוכן.
"אין חולק על הצורך הדחוף להתמודד עם הפשיעה החמורה בחברה הערבית, אך ההתמודדות  צריכה להיעשות על ידי שימוש כהלכה בכלים הקיימים – והרחבים עד מאד – הנתונים כיום למשטרת ישראל ולכלל רשויות האכיפה".
הסנגוריה הציבורית אף פנתה היום לשר המשפטים יריב לוין, בבקשה להסיר מסדר היום את הצעת החוק בנושא שתוגש לוועדת השרים לענייני חקיקה.
כזכור, אתמול פרסם רה"מ נתניהו בעקבות הרצח בכפר יפיע: "אני מזועזע מהרצח הנורא ליד נצרת. אנחנו נחושים להפסיק את שרשרת הרציחות הללו נעשה זאת לא רק בתגבור המשטרה, אלא גם בסיוע של השב"כ. אני נחוש להכניס את השב"כ כגורם מסייע למשטרת ישראל נגד הפושעים הללו, נגד ארגוני הפשע, נגד הרציחות הללו. קיימתי שורה של ישיבות כבר השבוע בנושא הזה עם גורמי הביטחון, המשפט והמשטרה, ואני מתכוון להמשיך בשבוע הבא ולהגיע לתוצאה מהירה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כדי להציל חיים משלמים בזכויות לידיעת הסנגוריה (ל"ת)
    מן 03/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    רק בישראל כל פקיד מלך,הרפורמה חיבת לעבורואם חיבים מלחמת
    רונן 06/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אזרחים לשם כך אני מאוד בעד זה שווה
    סגור
  • 3.
    פגיעה בזכויות נעליים.
    מיכאל 06/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שימותו עשרות אלפי יהודים במלחמה הבאה נשמע מה דעתכם על זכויות אדם.
    סגור
  • 2.
    אי אפשר להלחם בפשיעה הערבית ללא שתוף פעולה מלא שלהם.
    קלוד 06/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם דורשים מאתנו לסכן את חיינו למענם ולהילחם בפושעים והרוצחים שביניהם. הם ישבו בשקט ולא ינקפו אצבע. חלילה אינם מלשינים וחלילה אינם מתגייסים בעצמם למשטרה. להיפך, הם נלחמים בנו ומשתפים פעולה עם מי שנלחם בנו. זהו מצב לא נורמלי.חוסר שתוף הפעולה שלהם מפריע ומסכן את חיינו. הסיכויים להצלחה נמוכים והסיכונים רבים וגבוהים. יש לדרוש מהם התגייסות למשימה ושתוף פעולה מלא. זה מתייחס גם לאיסוף נשקים, מלחמה בסמים ועוד. נכון, זהו מצב חרום, אבל במצב חרום גם הם צריכים להרתם. המדינה שלנו היא לא מדינה רגילה ואנחנו לא חייבים להגן על כ 20% מתושביה שנלחמים בנו.
    סגור
  • 1.
    מימון דרך הסנגוריה הציבורית, אינו תורם להרתעה
    מוטי 06/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעבר העבריינים היו צריכים לשלם לעורכי דין על היצוג. ולפחות חלקם חשבו פעמיים לפני ביצוע הפשע. היום אפילו את זה הם לא מוצאים, ולכן גם מגישים ערעור על כל החלטה. בניצול כספי ציבור.
    סגור