משפט

כתב אישום נגד עובד הארץ בחשד להסתה לאלימות: "להצטרף למאבק הפלסטיני"

לפני כארבע שנים פרסם יהונתן פולק נאום וטור במהדורה הדיגיטלית של העיתון הקוראים להתנגדות אלימה ל"שלטון האפרטהייד הישראלי". במסמכים שהוגשו לבית המשפט השלום בתל-אביב מתואר כיצד קרא לצעוד אחר ילדי ידיו האבנים. "כן, עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק", אמר
מערכת ice |  2
פרו פלסטינים (צילום shutterstock)
פרקליטות המדינה הודיעה היום (ראשון) על הגשת כתב אישום כנגד אזרח ישראלי, יהונתן פולק בגין עבירות של לאלימות. פולק, בן 42, עובד בתור מעצב בעיתון הארץ. כתב האישום נגדו הוגש בעקבות שני אירועים שהתרחשו בשנת 2020 ובשנת 2021. על-פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט השלום בת"א פולק קרא להתנגדות אלימה לממשל הישראלי בטור שפרסם באתר הארץ ובנאום באירוע בו השתתף בתור נציג תנועת "יש גבול". 
פולק פרסם טור באתר של עיתון הארץ ובו נכתב, בין השאר, "כדי להצטרף באמת למאבק למיטוט האפרטהייד הישראלי, יהיה על מיעוט האזרחים הישראלים היהודים שמעוניינים בכך להצביע על זכויות היתר שלהם ולהיות מוכנים לשלם את מחיר הוויתור עליהן. מרד במשטר מתנהל כבר שנים בדמותה של ההתנגדות הפלסטינית". בהמשך כתב: "כן, עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק. למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם". 
המשפט האחרון הורד מספר שעות לאחר פרסומו על ידי עורך באתר. על פי-כתב האישום שינוי זה נעשה ללא ידיעתו של פולק. האירוע השני המתואר בכתב האישום הוא נאום באירוע במועדון צוותא בתל-אביב. על פי החשד, בנאום זה השווה פולק בין ההתנגדות האלימה למשטר האפרטהייד בדרום אפריקה לצעדים שלדבריו יש לנקוט בהם על מנת למוטט את השלטון בישראל. בין השאר אמר כי הציבור היהודי בישראל נדרש: "לחצות את הקווים ולצעוד לצדם של ילדי האבנים ובקבוקי התבערה נגד הדיכוי וחוסר הצדק". 
הפרקליטות טוענת שבדברים אלו, שעלו גם בתור סרטון ביוטיוב, עודד פולק מעשי אלימות, קרא לעשיית מעשה אלימות. על-פי כתב האישום, בדברים אלו יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות. החקירה בעיינו של פולק החלה לפני ארבע שנים, אך כתב האישום הוגש עכשיו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    4 שנים?
    פרח 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה פועלת מערכת המשפט? ככה נראת מערכת משפט שלא רוצה לעבוד.....
    סגור
  • 1.
    לבטל את המינוי לעיתון הארץ על חשבון המדינה.
    שלומי לוי 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי המדינה תתחיל לטפל באמת בעניין תשלום למינוי עיתון הארץ לכל הקצונה ועובדי המדינה הפריוולגים אם כל ההסתה שלו..
    סגור