משפט

חשבון הבנק הסודי נחשף: איפה החביא תושב נתניה 20 מיליון שקל?

תושב נתניה חשוד באי דיווח על חשבונות בנק מחו"ל בהם מעל 20 מיליון שקלים, החקירה נפתחה בעקבות הופעת שמו של החשוד ברשימת ישראלים המחזיקים חשבונות בנק בחו"ל במסגרת נוהל CRS
מערכת ice |  1
צילום Magma Images, shutterstock
יורם שושתרי, תושב נתניה, הובא בפני בית משפט השלום בבת ים בחשד לאי דיווח על חשבונות בנק בחו"ל בהם עשרות מיליוני שקלים ובהעלמת הכנסות משכר דירה. כבוד השופט, סגן השיא עופר נהרי שחרר את החשוד בתנאים מגבילים.  
מבקשת המעצר עולה כי בעקבות מידע שהתקבל במסגרת נוהל  CRS (common reporting standard) בין ישראל, למדינות שונות בעולם הנוגע לדיווח על חשבונות בנקים של תושבי ישראל במדינות זרות, התקבל מידע בפקיד שומה נתניה לפיו לשושתרי יש חשבון בנק שאינו מדווח. בעקבות כך נפתחה חקירה כנגדו על ידי פקיד שומה חקירות מרכז, בליווי הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים.
 
במהלך החקירה התברר כי לחשוד יש מספר חשבונות בנק, חלקם תחת נאמנות, ובחשבונות אלה מעל 20 מיליון שקל. עוד עלה כי הנאמן באותה נאמנות הוא נהג מונית שחשב שהנאמנות סגורה או לא יצאה לפועל ועל כן אינו זכאי לתמורה מהחשוד. מכיוון שמדובר בנאמנות המוגדרת כנאמנות של תושבי ישראל, פקודת מס הכנסה מחייבת דיווח על הכנסות שנבעו לנאמנות וכן על משיכות וחלוקות שבוצעו מהנאמנות לנהנים.
בנוסף, התעורר חשד כי החשוד מפצל את ההכנסות שלו משכר דירה למסלולים שונים, ובדרך זו מסיט חלק מההכנסות החייבות במס למסלול שלכאורה פטור. במסגרת החקירה, נערכו חיפושים אצל מספר רב של מעורבים בפרשה והחשוד ונוספים מסרו את גרסתם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תבדקו את דרעי וביבי (ל"ת)
    צדק 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור