משפט

למרות שהפסידו בתביעה הייצוגית - לא ישלמו את הכסף לנפגעות

תביעה ייצוגית הוגשה נגד חברות שיצרו ושיווקו יריעה סינטטית שהושתלה שסבלו מצניחת אגן. לאחר הניתוח התלוננו חלק מהמטופלות על תופעות הלוואי. הצדדים טענו: אי אפשר לאתר את כל מי שזקוקה לפיצויים. זאת הפשרה שהושגה
מערכת ice | 
משפט (צילום vecteezy, shutterstock)
שתי חברות מתחום הבריאות היו מעורבות בתביעה ייצוגית שהגיעה לסיומה לאחרונה. ג'יי-סי הלת'קר בע"מ וחברת ETHICON SARL הן חברות בת של ג'ונסון אנד ג'ונסון, שגם היא הייתה מעורבת בהליך המשפטי. החברה מייצרת ומשווקת בישראל מוצר בשם "תומך רך" - יריעת רשת סינטטית שמשומשת בניתוחים אורו-גניקולים עבור נשים שסובלות מצניחת איברי האגן ואמורה למנוע צניחה זו אצל המנותחות. 
התביעה, שהגיש עו"ד יעקב דוידוביץ, החלה בעקבות תלונות של מנותחות על כאבי בטן, פגיעה בתפקוד המיני, קשיים בהטלת שתן ועוד. הצדדים נכנסו למשא ומתן ובמסגרתו התקבלה פשרה כי הקבוצה המיוצגת בתביעה הייצוגית היא כל מי שהמוצר הושתל בגופה מאז 2005. למרות הסכם זה, נראה כי קשה עד בלתי אפשרי יהיה לאתר את כל הנשים המתאימות לקריטריון זה. 
בהודעה שפורסמה לתקשורת אתמול (שלישי) נמסר כי בשל הקושי לאתר את כל הקבוצה, הוחלט כי סכום הפיצוי (1,150 שקל עבור כל אישה) יוקדש ויימסר למחקר בתחום צניחת אגן ודליפת שתן בקרב נשים. הסדר הפשרה נתקל בהתחלה בהתנגדות מצד המועצה לצרכנות והיועצת המשפטית לממשלה, שטענו שמציאת הנשים הנפגעות היא כן אפשרית.
בסופו של דבר בית המשפט החליט כי ההסכם סביר, וכי איתור כל הנשים שנותחו והושתל בגופן המוצר יעלה כסף ומשאבים רבים. בית המשפט לא התערב גם בסכום הפיצוי שנקבע במהלך הסכם הפשרה. דוידוביץ מסר בתגובה להחלטה: "הליכי אישור הסכם הפשר נמשכו זמן ניכר בעיקר בשל התנגדות רצופה וארוכה של המדינה שהיתה לגמרי מיותרת ובלתי מועילה. בכל מקרה בסופו של דבר הסכם הפשרה אושר והתנגדות המדינה לא התקבלה, כך שלעיתים התנגדות מיותרת של המדינה שבאה כביכול לתרום לחברות הקבוצה נמצא שהיא פועלת בכיוון ההפוך ומזיקה לה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה